Avatar billede miracon Nybegynder
09. maj 2004 - 07:38 Der er 6 kommentarer

XML specifikationer

Jeg leder efter XML specifikationer til Navision således at jeg kan importere bilag osv. ind i Navision vha. XML. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde det?
Avatar billede miracon Nybegynder
15. maj 2004 - 11:40 #1
Jeg har fået en mail, hvor der står at amtoft har besvaret mit spørgsmål. Men der er intet at se her. Skyldes måske nedbruddet på Eksperten.
Kan jeg ikke lokke dig til at svare igen amtoft?

Mvh Kim Damgaard, MiraCon
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2004 - 16:25 #2
Du fortæller ikke hvilken version af Navision.

Når du skal importere bilag m.v. bør du bruge Navisions forretningslogik til kontrol af dit input. Uden kendskab til dette vil det være vanskeligt "bare" at lave en import.
Avatar billede miracon Nybegynder
31. maj 2004 - 20:24 #3
Det skal helst ikke være alt for versions-specifikt, men skal gerne virke i de nyeste versioner.

Og så er det ikke mig, der skal importere men en revisor. Han skal meget gerne kunne gøre det "ved at trykke på en knap" :-)
Avatar billede verndroid Nybegynder
03. juni 2004 - 13:30 #4
Der findes SVHV ikke noget XML Specifikation til Navision som du blot kan anvende. Du kan godt importere XML til navision, men det kræver at du i Navision direkte koder en funktion til at læse dit XML-Dokument. Det kan sikkert godt laves således der blot skal "Trykkes på en knap", men det kræver altså at der laves en funktion til at læse XML-dokumentet og så ellers køre data'ene heri igennem de gængse kladder i navision for at få bilagene bogført.. ligesom skanderby hentyder til.
Avatar billede amtoft Novice
06. juni 2004 - 21:42 #5
(Jeg har så ikke fået nogen mail med reaktion på dette spørgsmål .. :)

Kan anbefale dig at se lidt på www.mibuso.com
Der findes bla. http://www.mibuso.com/dlinfo.asp?FileID=329
http://www.mibuso.com/dlinfo.asp?FileID=285

Når der skal importeres i Navision er det som tidligere nævnt absolut anbefalelsesværdigt at køre det igennem Navisions standard-kladder. Ellers går tingene i rod.
Avatar billede amtoft Novice
06. august 2004 - 11:23 #6
Tilbagemelding ?