Avatar billede lasso Nybegynder
13. februar 2001 - 17:37 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

2DMAC koder

er der nogen der har nogle 2Dmac koder???
Avatar billede fcs Novice
13. februar 2001 - 17:39 #1
2dmac? Er det til video-dekodning?
Avatar billede power Nybegynder
13. februar 2001 - 17:46 #2
www.piratdk.com

Her er alt det du søger til det formål !

:0) Power
Avatar billede blood Nybegynder
13. februar 2001 - 18:11 #3
ADMIN!!!!!!!

HVIS DU LÆSTE REGLERNE SÅ VIL DU SE AT I IKKE MÅ HENVISE TIL SIDER MED ULOVLIGE INDHOLD
Avatar billede fcs Novice
13. februar 2001 - 18:13 #4
Blood>> Det var derfor jeg spurgte (mente nok at 2dmac havde noget med priat-dekodning at gøre). Har du sendt en mail til Admin?
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. februar 2001 - 18:22 #5
D2MAC
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 18:27 #6
Hmmm D2MAC koder er ikke ulovlige i sig selv. Det har en domstol afgjort, det var bl.a. den omtalte side, www.piratdk.com som retsagen drejede sig om. Der blev afsagt sag i dommen, og Viasat tabte tildels sagen, pga. at det ikke var ulovligt at lægge koder på nettet...men de vandt på et andet grundlagt.

Jeg kender sagen rimelig godt, da han var min tidliger samarbejds partner...Inden for D2mac. ( jeg har dog ikke selv noget med D2mac at gøre mere, og det har jeg ikke haft i ~3½-4 år )
Avatar billede blood Nybegynder
13. februar 2001 - 18:30 #7
Her er hvad der står i reglerne!

Eksperten.dk skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for informationer, der kan bruges til ulovlige formål.
Avatar billede blood Nybegynder
13. februar 2001 - 18:31 #8
Så vid jeg ved er prirat kort ulovlige
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 18:33 #9
Okay, så lad mig omfomulere mit indlæg.

Det er ikke ulovligt at hente og bruge piratkoder, så længe der IKKE er penge med i spillet...dvs. at hvis det er til et privat formål, ja så er det fuldtudlovligt. Men hvis det er forde at han skal bruge dem, til at ligge ud på et piratkort, dvs. at hvis han brænder dem ud med en PIC-brænder og så sælger kortende vidre, ja så er det ulovligt.
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 18:35 #10
I dette indlæg snakker vi ikke om piratkort, men om selve de MM koder som man kan indtaste med sin fjernbetjening, og så kan man åben op for de kodet kanaler....

Avatar billede power Nybegynder
13. februar 2001 - 18:47 #11
Ups ? Har jeg gjort noget jeg ikke må ?

:0(
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 18:52 #12
nej, det har du ikke....
Avatar billede power Nybegynder
13. februar 2001 - 19:09 #13
Ok :0) - det er jeg glad for, det er mit første svar på et spr. - og det kunne lige passe, at jeg svarede med noget ulovligt ?

Mvh :0) Henrik Hansen
Avatar billede prodic Mester
13. februar 2001 - 20:21 #14
scz->hmmm forklar mig lige noget : Derfor bad vi om lov til at overtage siden, da PiratDK fik et fogedforbud imod at udgive koder og hexfiler - en fogedforbud mod noget som ikke er ulovligt??
Jeg tror skam på dig, vil bare være lidt klogere.
Avatar billede blood Nybegynder
13. februar 2001 - 20:26 #15
prodic og scz

Nu hvor jeg tænker over det så tror jeg faktisk at der er blevet lovligt igen!

Engang sidste år blev det ulovligt at lave piratkort men fra den 1/1/01 blev det jo lovligt at lave digital kopiering til eget forbrug og piratkort er digitalt ik! eller hvad?
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 20:31 #16
Som jeg skrev i et tidliger indlæg.

\"Der blev afsagt sag i dommen, og Viasat tabte tildels sagen, pga. at det ikke var ulovligt at lægge koder på nettet...men de vandt på et andet grundlagt. \"

Og det andet grundlag, er at der var tale om salg af piratkort. Og siden at han fik den dom på nakken har han ikke ville forsætte hans \"virksomhed\" ( som jo også er mest fornuftigt at gøre )

Men jeg kan huske at sagen var ved at falde sammen pga. at Viasat havde kørt et piratkort af ham, og på den måde havde viasat opforede, piratendk til at lave noget ulovligt.
Avatar billede prodic Mester
13. februar 2001 - 20:35 #17
Okay så koder er ikke ulovlige at offentliggøre på nettet?
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. februar 2001 - 20:36 #18
Hej.
Jeg mener da ikke det er ulovligt at sælge pic-kort hvis der ingen koder er på. De kan vel også bruges til andre formål.
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl. ;)
Avatar billede blood Nybegynder
13. februar 2001 - 20:39 #19
kurtj

Det er ikke ulovligt at sælge kortne!

http://www.keycard.dk
Der kan man også købe udstyr til at brænde på :-)
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 20:42 #20
prodic : korekt

kurtj : Nej det er ikke ulovligt at eje en pic-brænder, det er heller ikke ulovligt at eje smartcard\'s

Da man også kan bruge den type kort, til døre låse, til fotokopi maskiner, til PDA ( jeg kan bruge smartcard\'s i min siemens IC35 )
og mange flere ting.
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 20:44 #21
hov jeg glemte lige at sige det vigtiges.

Nej det er heller ikke ulovligt at sælge både kort og brænder, så længe de ikke bruges til ulovligheder.
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. februar 2001 - 20:46 #22
Nej, det mente jeg heller ikke det var. Så hvis Viasat kunne fange ham der må der jo være blevet brændt noget på kortet.
Summa sumarum.
De enkelte dele er ikke i sig selv ulovlige, det er bare i et samlet hele det kan bruget til et ulovligt formål. Da vi så kun kan gisne om hvad lasso mon skal bruge de koder til.*S* Så er ? vel egentlig ok.
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 20:51 #23
Det er jo også det som jeg har forsøgt at sige lige fra starte af :o)

Men nu fik vi da en lille debat igang...som også var okay :)
Avatar billede power Nybegynder
13. februar 2001 - 21:02 #24
Kanon Debat ? - men jeg fik varmen af at læse alt dette - og det giver stof til efter...

men jeg er glad for at dette svar - på spr. var OK ?

:0) - SÅ LAD VÆRE MED AT BRUGE DET TIL ULOVLIGE FORMÅL ? (hi,hi)
Avatar billede power Nybegynder
13. februar 2001 - 21:03 #25
stof til efter tanke..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
14. februar 2001 - 10:39 #26
lasso/power slettes
Avatar billede power Nybegynder
14. februar 2001 - 12:03 #27
TIL
<ANDREAS ADMIN>

Jeg ville da være meget ked af at blive slettet fra Eksperten.dk - for at svare på en spr.
\"er der nogen der har nogle 2Dmac koder??? \"
og jeg svarer med et link til et side \"SOM IKKE ER ULOVLIG\" -
for så ville den side jo ikke eksistere.
For hvis det er ulovligt at vise \"koder\" som tilhøre andre firmaer/personer,
så er Eksperten jo også ulovlig da der dagligt bliver vist/givet koder
som er COPYRIGHT af andre firmaer/personer Det er da helder ikke lovligt.

med venlig hilsen

Henrik Hansen :0(
Avatar billede gamlepiratdk Nybegynder
14. februar 2001 - 16:52 #28
Lad mig starte med at præsentere mig selv :
Jeg er den person som har været i fogedretten d. 12/2-2001 i sagen hvor Viasat & Canal Digital havde stævnet mig.
Jeg kan nok bedre end nogen af jer give svar på de stillede spørgsmål.

D2mac koder er idag ulovlige.
Piratkort er idag ulovlige.
Hexfiler til afkodning af betalings TV er idag ulovlige.

At Viasat til dels ikke fik ret i sagen imod mig, skyldes kun at sagen var fra før d. 15-6-2000, hvor loven blev ændret.
Den omtalte side er derfor ULOVLIG idag, og det er sikkert kun et spørgsmål om tid før den også er lukket.

At det er lovligt at købe u-programmerede kort er ganske korrekt, for de kort kan jo bruges til nøglekort, og bruges til dette formål i vid udstrækning.
At nogle af jer tror at selve koderne på nettet er lovlige, er altså fuldkommen forkert. Men koderne VAR lovlige indtil 15-6-2000.
Læs evt. straffelovens § 75 + 76, den vil give jer svar på de ting som diskuteres her.

Hvis nogen af jer måtte have spørgsmål til den sag, som er afgjort i Sø & Handelsretten i mandags, så er i velkommen til at kontakte mig på min mail adresse :
piratdk@larsen.dk

Tak for ordet
Avatar billede upsmann Nybegynder
14. februar 2001 - 18:03 #29
Ok det er surt ?

Første spr. man svare på, og for point..
ER ULOVLIGT - DET ER SURT?

Men en lille anbefaler -
LÆS REGLERNE FØR DU BRUGER EKSPERTEN

Det er en ting jeg har lært i dag, efter at være blevet slettet fra ellers min tro-faste tid på Eksperten.dk - men hva det er OK når det åbenbart er min egen fejl..

Og tak til piratdk@larsen.dk for at fortælle præcis hvordan det ser ud.

Med venlig hilsen

Henrik Hansen :0)
Avatar billede realbimse Nybegynder
14. februar 2001 - 18:23 #30
Såhudt jeg visker var Urlén til pirakdk´s gamle side www.piratdk.dk, hvor den i dag er en com side. Den har desuden fået ny ejer som mig bekendt er registreret bosiddende uden for EU. Da loven om forbud mod piratkort og koder er gældende for EU lande, er siden måske lovlig nok (hvis ikke det er ulovligt i ejerens hjemland). Det er vel stadig ikke ulovligt at besøge en i dets hjemland lovlig side, selvom forkert brug af sidens indhold er ulovligt i besøgerens hjemland, eller??
Avatar billede betatesteren Nybegynder
17. februar 2001 - 19:53 #31
mon ikke STOP (viasat og canal digital) havde lukket siden hvis de kunne ?
Avatar billede realbimse Nybegynder
17. februar 2001 - 21:01 #32
Grunden til at siden stadig kører, kunne jo skyldes at siden er lovlig, hvor nødigt de to selskaber end vil indrømme det. Og hvad gør de så? De jagter de uskyldige firmaer som websiden er hostet hos, og truer med bål og brand. Hvad mon resultatet af en retssag om dette kunne blive? Sådanne store selskaber skyer ingen midler når det gælder egne interesser, og skulle de tabe et par retssager, betyder sagsomkostningerne intet i forhold til de enkeltpersoner som bliver retsforfulgt for så mange penge, at mange bliver nødt til at indgå kompromis for ikke at ricikere hus og hjem, og dermed erklærer sig skyldig. Det stigende antal \"skyldige personer\" er vand på viasats og canal digitals møller, og er nok med til at fremme politikernes lovgivning om vanskeligere vilkår for menig mand kontra selskaber som er flygtet i skattely eller søgt udenlands for stik imod danske regler at kunne fylde sendetiden med reklamer og samtidig kræve ublu priser for noget som de kalder reklamefinansieret tv. Jeg er godt klar over at filmkanalerne ikke viser reklamer, men jeg skærer alle kanaler over en kam, ganske som de mener at alle der har en parabol, en pc eller en brænder til nøglekort er forbrydere som lever af at sælge piratkort og medfører dem enorme tab. Spørgsmålet er vel, hvor mange ekstra kunder de mon ville have til deres 3-4 månedlige nye \"premiere film\", eller rettere sagt film som havde premiere for år tilbage og som de fleste biografer med respekt for sig selv og deres kunder næppe ville vise.
Avatar billede jiffy Nybegynder
29. juni 2001 - 22:09 #33
Er der nogle der kan hjælpe mig med en adresse, hvor jeg kan hente canal+ koder osv.  ????
Avatar billede parazite Nybegynder
29. juni 2001 - 22:19 #34
jiffy : Er det ikke lige blevet forklaret, at det er ulovligt? Altså hører det ikke hjemme på eksperten!
Avatar billede jiffy Nybegynder
29. juni 2001 - 22:25 #35
så er det da lige blevet ulovligt, for jeg hentede koder for nyligt og jeg kan da ikke hente koder fra en ulovlig site eller ???
Avatar billede parazite Nybegynder
29. juni 2001 - 22:28 #36
Prøv at læse hvad der står. NEJ, det er ikke lovligt!