Avatar billede jakobkp Nybegynder
08. maj 2004 - 17:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg rammene?

Hvordan ser jeg hvilken slags ram jeg har?
Og hvis der er plads til det på bundkortet kan jeg så godt køre med 4 af den samme slags ramblokke?
Jeg ved at der allerede sidder to i og at de hver er på 256 MB og at der er plads til to mere.
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. maj 2004 - 17:14 #1
Du kan hente et program 'AIDA32* på internettet, - det kan meget hurtigt vise næsten alt om, hvad en conputer rummer.
Vrd nogle ram-typer skal man tilføje ram-blokke parvis, og det passer jo åbenbart fint i dit tilfælde, - men spørg forhandleren, når du ved hbilken type du skal bruge.
Vh. Richard
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. maj 2004 - 17:17 #2
( revideret udgave - med færre 'tyrkfejl' ! )
Du kan hente et program 'AIDA32' på internettet, - det kan meget hurtigt vise næsten alt om, hvad en conputer rummer.
Ved nogle ram-typer skal man tilføje ram-blokke parvis, og det passer jo åbenbart fint i dit tilfælde, - men spørg forhandleren, når du ved, hvilken type du skal bruge.
Vh. Richard
Avatar billede peet-49 Novice
08. maj 2004 - 17:18 #3
Hvilket bundkort har du? Der er nemlig en fælde på nogle bundkort, der understøtter både SD og DDR ram.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2004 - 18:16 #4
her er aida så kan du finde ram og bundkort http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
Avatar billede jakobkp Nybegynder
09. maj 2004 - 00:55 #5
Motherboardet er et Asus P4G8X Deluxe med 4 DIMM ramsokler.
Kan det passe at mine ram er: Samsung M3 68L3223DTM-CC4
på 256 MB hver?
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2004 - 08:46 #6
Med dette board kan du køre dualram, så hvad du oplyser er rigtigt nok, du kan bruge alle fire sokler.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
09. maj 2004 - 14:41 #7
Er der nogen der ved, hvor jeg kan få lige præcis de Samsung-ram?
Jeg har prøvet med edbpriser men det er svært at overskue.
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2004 - 15:42 #8
Du behøver ikke samsung, du kan købe et hvilket som helst par i samme frekvens.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
09. maj 2004 - 16:17 #9
Kan du sige hvilken frekvens mine ram er på eller finde et godt alternativ til dem?

Så tror jeg nemlig jeg vil bestille et par blokke.
Avatar billede rocksound Nybegynder
09. maj 2004 - 21:21 #10
Gå ind i Aida-->Motherboard-->SPD, her kan du vælge de ramblokke du har i, og se detaljer om dem.
Hukommelsens hastighed (frekvens) står der. Kan f.eks. være PC2100, PC2700, PC3200 osv.
Se hvad der står ved dine ram, og køb nye blokke med samme frekvens.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
09. maj 2004 - 22:09 #11
Tak
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2004 - 23:08 #12
Selv tak-det er desværre ikke alle, der er her i døgndrift.
Avatar billede rocksound Nybegynder
10. maj 2004 - 08:13 #13
Ingen årsag, tak for point.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
10. maj 2004 - 14:31 #14
Troede det var dig peet der svarede. Men du kan selvfølgelig også få 15 point hvis det hjælper.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
10. maj 2004 - 14:32 #15