Avatar billede pez4 Nybegynder
08. maj 2004 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

xp forkortenser

windows xp retial
windows xp oem
windows xp vlm

hvad betyder det forskællige?
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 15:48 #1
Retail -> en licens som ikke følger en cmputer du kan indstalelre den på hvilken computer du har lyst, så længe det kun er på 1 af gangen.
OEM -> denne version skal følge den hardware den er købt sammen med.

VLM -> aner det ikke.
Avatar billede pez4 Nybegynder
08. maj 2004 - 15:54 #2
hvad så med den her windows xp Corp og er der noge forskæl på versionerne
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 15:56 #3
som udgangs punkt er XP den sammen! men de forskellige ting afgøre hvordan licens betingelserne er! Corp -> er en coporate edition, hvor de så kan indstallere X antal xp på forskellige maskiner!