Avatar billede mr.inzane Nybegynder
08. maj 2004 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ingen WAN men LAN

Vi er nogle stykker som holder computer party en gang imellem.

Da vi døjer med at der er nogen der vil downloade helt vildt så vi andre ikke kan søge efter noget på internettet er vi interesseret i at at lave sådanne at disse personer ikke har adgang til WAN men stadig adgang til LAN, så de stadig kan få bank af os ;@)

Vi har en computer med to netværkskort som vi regner med at sætte de personer på den anden side af, selvfølgelig med en switch på begge sider, men så er spørgsmålet kan vi styre det i den computer, og hvordan gør vi det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2004 - 19:27 #1
Der er rigtig mange muligheder for at styre den slags. Det kan styres på IP niveau (lidt bøvlet, og ikke helt sikkert, da IP jo kan ændres af brugeren) på switchs port niveau hvis switchen er god nok (VLAN hvor porte opdeles i forskellige lan. Hvis I vil have routning mellem de forskellige lan, skal det være en layer 3 switch og den koster lidt. Endelig kan det gøres med software som http://www.netlimiter.com og http://www.bandwidthcontroller.com
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
08. maj 2004 - 23:12 #2
Jeg var tidligere inde og kigge på http://www.bandwidthcontroller.com, men jeg kunne ikke blive klog på om denne tillod LAN forbindelse selvom WAN var spærret. Kan den det? for hvis det er tilfældet så har du givet mig svaret på problemet...
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
19. februar 2008 - 10:11 #3
Skulle have lukket dette spg for laaaaaaaaang tid siden....