Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 16:30 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

2 netkort der skal lave det samme

Jeg har 1 computer med 2 netkort der har hver deres ip også er det jeg spørger hvordan sætter jeg den op til at køre med begge netkort. Jeg har nemlig opdaget at den kun kører med et kort hele tiden jeg har hørt om et program til dette.

Ps netkortene er de samme
Avatar billede smms Nybegynder
13. februar 2001 - 17:36 #1
Har du sat kortene op til at køre på hver deres IRQ? (er det 3COM kort)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:39 #2
det er et Sandberg EP-320X-R netkort (100/10)
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 19:42 #3
Win NT sux kør linux i stedet for.

Hvad er problemet? Hvor svært kan det være?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:46 #4
Jeg kan ikke finde ud af at sætte dem op til hver deres IRQ jeg har prøvet men den kan ikke rettes.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:49 #5
Jeg har ikke Nt men er kommet til at sætte den der men jeg har 2000 pro. men det er også lidt af det samme
Avatar billede smms Nybegynder
13. februar 2001 - 19:52 #6
er der ikke et prg med til at ændre IRQ
(Hvad skal du bruge maskinen til? FireWall?)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:55 #7
Spille
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:59 #8
Øhhmm det der med at ændre IRQ det er ikke lige min stærke side
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 20:47 #9
Win2k styres af ACPI hvilket betyder at alle enheder har samme irq. Dette betyder \"ingenting\" (siger Intel, som har lavet det). Medmindre du slår ACPI fra kan du ikke selv styre IRQ.

Men at sætte dem op sker næsten af sig selv jo, du for bare 2 netkort :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. februar 2001 - 23:27 #10
Begge kort fungere som de skal - du vil bare have dem til at fungere sammen, så du får dobbelt båndbrede?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2001 - 17:36 #11
ja
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2001 - 17:38 #12
Jeg mener man kan få et program til det
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. februar 2001 - 07:04 #13
Der er nogle af Intels netkort som understøtter dette ...

Kender desværre ikke noget program som kan det..
Avatar billede flwe Nybegynder
18. februar 2001 - 18:39 #14
Blander mig lige lidt ...

De lyder som om du efterlyser et netværks \"teaming\" som binder flere netkort sammen, til eet virtuelt, dette giver load balancing. Det er nomalt noget \"ektra\" utility som følger med NIC\'et hvis det understøttes. Men ellers kan man installere Windows 2000 Advance Server, hvori der er indbygget en ny komponent som hedder \"Network load balancing\" som gør samme som teaming.

Hilsen
Flemming
Avatar billede heino.skov Nybegynder
21. februar 2001 - 23:06 #15
Så vil jeg også blande mig lidt.

Både NT og Windows 2000 understøtter Adapter Teaming på Intels netkort. For at få dette til at virker kræver det også at de kører op i mod en switch - en hub kan ikke bruges.

Så desværre tror jeg ikke, at det for dig er muligt at lave det du ønsker, med dine netkort.

//Heino