Avatar billede oster Nybegynder
08. maj 2004 - 10:41 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

Templates i photoshop album

Hejsa

Jeg har lige købt photoshop album og har følgende problem:

Når jeg vil lave en creation siger den bare at der ikke er templates available og jeg skal enten downloade eller reinstallere. Jeg har reinstalleret programmet 4 gange og prøvet at finde ud af hvor man downloader templates - uden succes...

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre??
Avatar billede festkongen Nybegynder
08. maj 2004 - 10:46 #1
Hvad er det for en creation du vil lave (kalender, album eller...)? Og jeg går ud fra, at du bare vælger "Creations" i menulinien, og at du der ikke får nogle valgmuligheder, når du eksempelvis vælger "Album"?
Avatar billede festkongen Nybegynder
08. maj 2004 - 10:49 #2
Har du en mappe, som hedder C:\Adobe\Photoshop Album 2.0\Shared_Assets\Templates eller lignende? Og hvad ligger der i den?

Jeg har 111 filer i mappen, og jeg går ud fra at det er dem, jeg kna vælge under "Creations".
Avatar billede oster Nybegynder
08. maj 2004 - 11:02 #3
den mappe har jeg og der lå et bibliotek der hedder support, men ingen filer - jeg har dog efterfølgende fundet nogle filer med der hedder xxx.tmpl og prøvet at flytte dem over - På adobes hjemmeside kan jeg se at der skal ligge en fil under C:\Adobe\Photoshop Album 2.0\Shared_Assets\locales  dert skal hedde templates.dat og det gør der også...Den er ca. 4 mb - jeg har godt nok prøvet at slette den, da de forslog det og derefter reinstallere
Avatar billede oster Nybegynder
08. maj 2004 - 11:04 #4
Det eneste jeg kan få lov at lave er et web photo gallery og et athmosphere 3D gallery
Avatar billede oster Nybegynder
08. maj 2004 - 11:11 #5
forresten - mit problem er ikke at jeg ikke får nogle muligheder når jeg vælger album eller andet - Når jeg trykker på create kommer den bare op og siger:
"There are no available templates to construct or view a creation, Please download new templates or reinstall"
Avatar billede festkongen Nybegynder
08. maj 2004 - 12:08 #6
Jeg har også den omtalte support-mappe og 111 .tmpl-filer (og jeg har ikke downloadet nye). Manglen på disse filer er vist uden tvivl årsagen til dit problem. Jeg kunne godt sende dig en af filerne, så du kunne afprøve, om det virkede?

(Men måske går vi her udenom Ekspertens regler???)
Avatar billede oster Nybegynder
08. maj 2004 - 12:18 #7
Det må du meget gerne - jeg tror da ikke det er udenom deres regler... Du prøver jo bare at hjælpe mig...

Du må meget gerne maile filer til mig på ferie1000@hotmail.com
Avatar billede festkongen Nybegynder
08. maj 2004 - 14:25 #8
Så skulle der være en template på vej...
Avatar billede festkongen Nybegynder
08. maj 2004 - 14:40 #9
Jeg kom til at tænke på, om du havde fået fat i starter-edition´en af photoshop album. Den indeholder vist ikke mulighed for at lave creations...

Se her: http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/startercompare.html
Avatar billede oster Nybegynder
10. maj 2004 - 09:39 #10
Det var min computer - jeg har installeret det på min bærbar og nu virker det...

Du får pointene for din indsats, men inden jeg giver dig dem vil jeg give 50 point mere hvis du vil svare mig på et par spørgsmål vedr. programmet.... når jeg har lavet videoklik og ønsker at gemme dem som en video cd er det så ikke muligt at gemme flere videoklik på samme cd og lave en slags menu

f.eks:

1 - min sommerferie
2 - min vinterferie

etc, så man kan fylde en cd??
Avatar billede festkongen Nybegynder
10. maj 2004 - 17:53 #11
Det tror jeg ikke - jeg er ikke stødt på den mulighed, og programmets hjælpefunktion indeholder ikke noget om en sådan mulighed :-(
Avatar billede oster Nybegynder
10. maj 2004 - 19:14 #12
hmmm - hvad med at gemme filerne som mpeg på computeren  - så kan jeg jo selv brænde dem via nero - jeg kan dog kun se at jeg kan lave pdf og brænde direkte til cd...
Avatar billede festkongen Nybegynder
10. maj 2004 - 19:34 #13
Jeg tror formatet på dine film bestemmes af dit kamera. Hos mig er der tale om avi-filer, og der er ikke mulighed for konvertering. Du skal vist have fat i andre programmer, hvis interessen mest går i retning af filmklip. Photoshop er først og fremmest stærk til foto (og det er da også det som jeg udelukkende anvender programmet til).
Avatar billede oster Nybegynder
10. maj 2004 - 19:57 #14
?? - jamen jeg vil bare lave slideshows a billeder - man har så muligheden for at lave den enten som pdf eller som en videocd, så jeg kan se den på mit fjernsyn - det er altså ikke videoklip fra mit kamera, men bare alm billeder...

Hvilket format gemmer du dine præsentationer i?? og gemmer du ikke på harddisken??
Avatar billede festkongen Nybegynder
10. maj 2004 - 21:33 #15
Ok - jeg kører jpeg :-) Det er korrekt at du får muligheden for at vælge pdf, brænde m.m. Hvis du ikke vælger nogle af disse, blive præsentationen gemt på harddisken i selve programmet og du kan arkivere som du kan med billederne.
Avatar billede oster Nybegynder
10. maj 2004 - 22:11 #16
Nå - lad os ikke trampe mere rundt i det - jeg har kigget lidt på Ulead DVD Pictureshow - den kan præcis det jeg ønsker - du skulle tage at kigge på det...

Du får alle 150 point - selvom vi ikke rigtig fandt ud af det sidste spørgsmål, men man skal jo have noget for indsatsen...

Tak for hjælpen..