Avatar billede zandman Nybegynder
08. maj 2004 - 00:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Removal tool til backdoor.Agobot.gen

Hej.

Jeg har en ven der har fået backdoor.agobot.gen virus på sin computer. Jeg har forsøgt at finde et automatisk og velfungerende removal tool men har ikke været i stand til at finde et.

Han har desuden haft Sasser virussen som jeg med succes har fjernet 3 gange nu med Avast virusscanneren. Hvad jeg ikke forstår er hvorfor den kommer igen og igen. Har kørt windows update for at lukke eventuelle huller. Kan de to vira have noget med hindanden at gøre?

Ser frem til et svar.
Avatar billede pride_boy Nybegynder
08. maj 2004 - 00:54 #1
Du skal tage en full system scan.. fordi ellers fanger virusscanneren den kun hvis den begynder på noget...

Men hvis den ikke angriber din comp opdager virusscanneren det ikke!!!!
Avatar billede strych9 Praktikant
08. maj 2004 - 01:40 #2
agobot lægger sig vist i windows folderen og hedder spolsv.exe. At lukke processen og slette denne fil skulle være nok (hvis det altså er samme variant af den som jeg kender).
Avatar billede zandman Nybegynder
08. maj 2004 - 09:09 #4
Jeg prøver at følge instruktionerne fra symantec igen. Har nemlig prøvet at gennemgå den en gang. Men denne gang kører jeg dcombobulate først og lukker port 135 så jeg undgår reinfektion. Ser om det afhjælper det.
Avatar billede pride_boy Nybegynder
08. maj 2004 - 13:47 #5
Prøv hjemmesiden http://www.virus112.dk/ og vælge online scanning!! Det er nok en af de bedste hjemmesider, hvis det ikke er det.....
Avatar billede arlet Juniormester
08. maj 2004 - 20:51 #6
Ellers:
Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Så skal vi nok få alt snavs væk
Avatar billede zandman Nybegynder
22. maj 2004 - 00:26 #7
Beklager det tager så lang tid før der sker noget i tråden men jeg har ikke haft tid til at tage ud og kigge på hans computer endnu. Jeg værdsætter selvfølgelig hjælpen og vender tilbage så snart jeg har forsøgt noget.