Avatar billede jwulff Nybegynder
07. maj 2004 - 17:47 Der er 54 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af boligside

Hey, jeg vil gerne have lidt ris/ros på denne side:

http://www.tradespot.dk/boligpladsen

Det jeg ønsker er et design der fænger og et eller andet der gør at en bruger kan huske siden.

Nogen der vil være behjælplige med dette?

Fortsat go' dag.

Med venlig hilsen
jWulff
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 18:00 #1
kan sq ikke lige komme i tanke om noget der får folk til at huske siden.
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. maj 2004 - 18:31 #2
humm, ja der 'er ikke noget "at huske siden på"..
det skyldes at siden er meget "kønsløs" der er ingen "kant"
ikke at siden ser fint nok ud, men der er reelt ikke noget DESIGN,
logo er heller ikke særligt specielt eller unikt, igen fejler det egentligt ikke noget, det hele er bare lidt "kedeligt" og anonymt.

Du kunne:
- "shape op" på LOGOET
- lave et GODT "pay-off" (ex: boligstedet for dig som kan selv!)
- smid lidt farve og evt. GODE billeder på.
-Du kunne lave en avartar figur (digital maskot kinda thing) som er det folk ville huske sitet på (avartar figurer bruges til at guide brugeren rundt)

(der er masser af links og funktioner som ikke virker men du er vel ikke færdig endnu?)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
07. maj 2004 - 18:43 #3
mobius6>> Du siger "logo er heller ikke særligt specielt eller unikt" Det syntes jeg ikke man kan sige. Meningen med logoet var at at gøre det meget enkelt, da jeg personligt er ved at være død træt af alle de "jeg syntes photoshop er sejt" bannere... Her har vi måske et, i dine øjne, kedeligt logo men det siger meget mere end andre.

Logoet består af en payoff som er navnet på siden, det syntes jeg er enkelt og meget relevant. Logoet indeholder også 2 huse i en enkel, men samtidig skæv streg som står i go kontrast til den stramme font.

Logoet farve er valgt af siden ejer og de spiller godt med hinanden og selv syntes jeg det virker godt med de 2 farve på husene.

Bare lige en forklaring

/rosenberg
Avatar billede rosenberg Nybegynder
07. maj 2004 - 18:46 #4
jwulff > har du set mine nye forslag på http://www.eksperten.dk/spm/495407 ?
Avatar billede lasseq Nybegynder
07. maj 2004 - 18:48 #5
En detalje:
Personligt kan jeg godt li' en lidt bredere linieafstand mellem sætningerne, det gør siden mere overskuelig og lettere at læse ...
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 18:55 #6
kan totalt godt lide rosenberg's nye logoer/designs.
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. maj 2004 - 19:04 #7
---det er muligt at alle regler er fint holdt mht. gennerel
farve forståelse og presentations teknik, men det gør stadig ikke noget ved at sitet ikke "virker" efter hensigten, uanset hvor udemærket indholdet er.
Sitet er stadig annonymt og ligegyldigt.

""Det jeg ønsker er et design der fænger og et eller andet der gør at en bruger kan huske siden""

'den opgave er i hvertfald ikke løst tilfredsstillende...
men godt begyndt er halvt færdig :)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 19:17 #8
Hvad med et rigtig godt slogan? Som sidder lige i ørene som folk vil huske?
Avatar billede jwulff Nybegynder
07. maj 2004 - 19:18 #9
Ja, har i nogen forslag til slogan?

Mht. designet synes jeg nemlig også selv af det er kedeligt, men har ingen ideer til hvad der lige kunne laves om på selve strukturen?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 19:49 #10
"Vær' din egen online ejendomsmægler"
Avatar billede uap Nybegynder
08. maj 2004 - 09:21 #11
Jeg synes det er irriterende, at der på nogle af siderne er 2 scrolls...

Topbanneret; De to små "huse" ude til højre, de ser temmelig mærkelige ud efter min smag. Ideen er i orden, men pilene er ikke lige store, husenes tage er "humplede", og de står skævt i forhold til hinanden.

- Det ser lidt for "hurtiglavet" ud - især i forhold til resten.

Sitet er pænt og overskueligt - Hvorfor er det ikke nok??? Behøver man kunne huske et site? Hvis sitets budskab har ens interesse, skal man da nok vende tilbage under alle omstændigheder...
Avatar billede uap Nybegynder
08. maj 2004 - 09:23 #12
Nåh ja - Mangler der ikke en forside-knap? =)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
08. maj 2004 - 10:54 #13
mobius6 > Jeg er enig med dig i, at siden ikke opfylder de krav som han selv gerne vil have. Men normalt laver du ikke bare et banner til en side, men hele siden i samme stil, så der kommer et godt flow...

uap > Jeg kan godt forstå dig, men det var min mening at det skulle være lidt skævt ;)
Avatar billede jwulff Nybegynder
08. maj 2004 - 11:02 #14
Hvordan synes i at designet skal være?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
08. maj 2004 - 11:17 #15
Jeg syntes faktisk det er godt. MEN meget enkelt. Jeg kan godt pifte det banner op... men det bliver stadig med samme logo... men måske med lidt grafik... Jeg vil også godt lave de 2 huse du har yderst til højre hvis du har list til at få skiftet dem ud.

Udover det syntes jeg måske at din menu's rollover skal skifte til den røde jeg har brugt... og evt kan jeg bruge den blå som du har på siden hvis jeg kan få farvekoden #......

btw.. har du msn... su kunne jeg godt hjælpe dig lidt .. selvf. uden for eksperten ;)
Avatar billede jwulff Nybegynder
08. maj 2004 - 11:20 #16
Ja det er u_zetn@hotmail.com
Avatar billede uap Nybegynder
08. maj 2004 - 13:00 #17
ROsenberg>> HMm, altså - er det dig der har lavet logoet og jwulff der har lavet sitet? Nu er jeg lidt forvirret *G*
Avatar billede uap Nybegynder
08. maj 2004 - 13:02 #18
Og lige en anden ting. Det er ikke logoet jeg snakker om - altså det til venstre der står sammen med "boligpladsen.dk".

Jeg mente det til højre, det med pilene i - det var det jeg ikke var så vild med =)

Ved ikke om vi snakker om det samme 8)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
08. maj 2004 - 13:12 #19
;) hehe nej vi gør ikke...
Avatar billede rosenberg Nybegynder
08. maj 2004 - 13:13 #20
uap > http://www.eksperten.dk/spm/495407  <forklaring ;)
Avatar billede uap Nybegynder
08. maj 2004 - 13:21 #21
Ohh ja okæih... NAvnebrødre! =p
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. maj 2004 - 14:43 #22
-> rosenberg
forstå mig ret der er i grunden intet galt med hverken logo eller site struktur.
sitet hænger bare ikke rigtigt sammen, der er en del elementer som er "vægtet" forkert, personligt mener jeg at det er forholdsvist ligegyldigt med infoen i højresiden (ind/ud) denne (vigtige) plads burde prioriteres således at den er med til sammenholde den overordnede indetitet (billede, grafik, avartat, eller lign.)
man KUNNE vælge at arbejde men MENUen (den virker igrunden fint som den er) men man kunne måske her skabe en mere "designet" (evt kasse-dropdown box ting) menu som KUNNE
være et bærende element på sitet... et eller andet skal der ihervfald ske hvis den ikke blot (som 100 andre) skal drukne i mængden af ellers udemærkede sites i samme kategori...der SKAL så at sige arbejdes med store armbevægelser hvis dette site skal have blot en lille chance for at "overleve"

:)
Avatar billede jwulff Nybegynder
08. maj 2004 - 16:02 #23
Nu er jeg ikke den vilde grafikhaj, så er egentlig bedst til bare at lave selve linierne..

Hvordan ser det her ud

www.boligpladsen.dk/test.gif

Ved ikke om højre / venstre side er bedst?
Avatar billede pfp Nybegynder
09. maj 2004 - 01:33 #24
"Ejendomsmæglerens salær løber hurtigt op på op til mere end 100.000.- tusinde kroner..."

En ejendomsmægler der tager 100.000 kr. x 1000 har jeg alligevel aldrig hørt om... :)
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:20 #25
Hovsa kom lige til at stykke lidt sammen:

www.j2x.dk/mixed/bolig.jpg :)
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:21 #26
kan da være du kan bruge lidt ideer. eller laver videre på det.
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:27 #27
Er det et template?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:30 #28
nope fixede lige :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:34 #29
Det ser ellers godt ud...
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:39 #30
tak. :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:44 #31
Så det vil sige at jeg kan bruge alt det der er på siden inkl. danmarks kortet og det hele?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:47 #32
jeg vil nu føle mig lidt taget i røven hvis du nupper det hele og tager credits der. der skal nye billeder men de er nemme at finde som stock-photos. :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:48 #33
Men det basiske design må jeg gerne bruge så? det ser nemlig meget prof ud ;)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:49 #34
stock-photos, hvad er det?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:49 #35
kan du skrive til den mail der står på pic. så kan vi finde udaf noget, med jeg enten slicer op eller lign.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:51 #36
stock photos er en betegnelse for photos som frit kan bruges. altså billeder uden Copyright. :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:51 #37
Hvad tænker du på? - det jeg gerne vil er nemlig selv at prøve at sætte selve siden op, men mangler bare det grundlæggende design.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:53 #38
jeg tænkte hvis du bruger alt, fra det pic jeg smed ville jeg gerne have credits på den. :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:55 #39
Det jeg gerne vil bruge er selve designet ikke billedet i toppen, eller danmarks kortet. kun selve opsætningen på siden, minder lidt om det billede jeg havde oppe nemlig.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:57 #40
nåå box opsæt... er jo ret alm. :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 10:59 #41
Ja, men er ikke så god til selve boxer osv.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 10:59 #42
er ik lige med :)?
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:00 #43
Grunden til jeg gerne vil have selve opsætningen er at jeg ikke er så god til at lave det selv.
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:01 #44
Så kan jeg altid selv prøve at lave videre på selve indholdet
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 11:02 #45
nåå.. er det box opsæt og/eller koplet farve sammensætning og desing ideé?
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:03 #46
Selve strukturen, med box opsæt. Ved ikke om det lige skal være de farve endnu.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 11:05 #47
nåå den kan du bare nuppe.. det er en ret alm. måde at opsætte på, hvis siden er vel besøgt, eller bare en side med mange informationer.
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:05 #48
Det minder jo en del om det jeg allerede selv havde prøvet at lave.
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:05 #49
Har du den i en PDF fil eller lign.?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 11:06 #50
har den i psd men du kan vel kigge efter. jo bare et par boxe. :)
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:07 #51
som jeg skrev længere oppe, er jeg ikke den store grafikhaj :)
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 11:07 #52
det er jo bare et par 4-kanter :) ellers kan du jo lave dem i html det tager ik lang tid.
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:09 #53
Der er jo også grafikken i selve overskriften af boksene som jeg ikke lige kan lave. Du kan slette alt teksten og billeder og sende det hvis det er?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 11:09 #54
mail mig på Jp@j2x.dk
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 11:14 #55
brb.. :) tilbage ved 13.00 ca.
Avatar billede jwulff Nybegynder
25. maj 2004 - 11:15 #56
en mail afsendt.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
25. maj 2004 - 11:47 #57
jwulf .... husker du lige http://www.eksperten.dk/spm/495407 ;)