Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2004 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg sikre mig at ALLE kan se min "æøå" hjemmeside?

Hvis brugeren ikke har plugin til sin browser, hvordan får man så sikret at de kan se ens hjemmeside (med æøå-domæne) uden at man har fortalt dem hvordan først?
Avatar billede cpufan Juniormester
07. maj 2004 - 17:37 #1
da fejlen kommer på dns-niveau, er der ikke noget du kan gøre.
Hvis folk skriver øæå.dk i deres browser og den ikke understøtter, vil den aldrig få et brugbart svar fra en navneserver, og dermed heller ikke få at vide på hvilken server din hjemmeside ligger.
Hvis det ikke er implementeret i den næste størrere opdatering af explorer, bliver jeg meget forbavset.
så det er blot af væbne sig lidt med tålmodighed, og så i mellemtiden glæde sig over at man har sikret sig domænenavnet.
Avatar billede spontek Nybegynder
07. maj 2004 - 18:47 #2
Oplys din IDN i stedet.
På din email fra DK-hostmaster.dk står adressen som IDN under domænet. Alle kan besøge din side via IDN
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2004 - 19:36 #3
spontek> Det er en flot karma du holder dig ;-)
Avatar billede spontek Nybegynder
07. maj 2004 - 20:13 #4
Ja, jeg fedte ikke for folk, og ikke alle kan klarer den virkelige verden leveret uden en række beskyttende lag.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2004 - 06:11 #5
Ja, Jeg har lige undersøgt sagen lidt yderligere. Der jo det og sige til det at man ved at gå til http://idn.verisign-grs.com/index.jsp og installere patchet vil kunne få det til at virke, nu er spørgsmålet så. Kan man sætte DNS/serveren eller andet op således at man førsy dirigeres til en side som chekker om man har patchet og:

1. Hvis man hár pathet installeret viderestilles til æøåsiden
2. Har man det ikke får man en side (ikke på æøå) domænet med en forklaring og link tiul http://idn.verisign-grs.com/index.jsp...

Er dét muligt?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. juli 2004 - 15:10 #6
Kun hvis enten din besøgendes browser eller udbyder har sådan en "sofistikeret" DNS server, og er den dét - så vil den med garanti allerede pege folk de rigtige steder hen.

"Problemet" er den at de ældre dns servere (eller konservative) ikke forstår æøå, og fejler derfor dit request, hvorved der ikke sker mere. Og alle de personer hvis udbyder har en konservativ dns server vil derfor ikke kunne se din side, uden hjælp af IDN-plugin't - med mindre som cpufan skriver at der kommer en obligatorisk patch eller opgradering i alle de næste generationer af browsere, hvorved man går uden om DNS-serveren eventuelle mangler.

Så umiddelbart kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 12:02 #7
NOgen der har hørt noget om hvornår eller om det bliver en integreret del af windows?
Avatar billede cpufan Juniormester
07. marts 2006 - 10:03 #8
explorer 7.0 har den.....