Avatar billede foxterrier Nybegynder
07. maj 2004 - 15:12 Der er 5 kommentarer

Compact Flash kort problemer

Jeg har for ca.8 mdr. siden købt Canon 300D, samtidig købte jeg  Dane-Elec kortlæser 6 i en, samt et 256 MB CF kort.
Jeg har nu fået problemer med at formatere kortet,
mit kamera siger der intet CF kort er i kameraet,
jeg har så forsøgte at formatere og lave fejl findingen på kortet, over min pc, og i flere format typer .
Nogle gange lykkeds det at få kortet til at fungere igen i canon 300D, men nu er kørt træt, efter 10 forsøg med fejlfindning osv.
Findes der andre programmer der kan anvendes til at formatere med ??
Er det mon kortet det er galt med ??
Eller kortlæser ??

kom gerne med gode råd.
Hvis jeg skal købe et andet CF kort, -hvilket vil i da anbefale??.
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
07. maj 2004 - 15:16 #1
Jeg må være dig svar skyldig hvad angår fejlen.
Men jeg kan anbefale Sandisk's CF kort, da jeg kun har god erfaring med dem.
Avatar billede clausbr Nybegynder
07. maj 2004 - 15:18 #2
hvis du skal format dit cf kort skal du nok så bruge dit Canon 300D til at gøre det med og nu ved jeg ikke vilken styre system du bruge men hvis du bruger xp vil den nok format i NTFS format jeg er ikke helt sikker  men man kan jo nok vælge det fra.

det tyder nok på at fat skal være i 16 bit og ikke 32 / NFTS format
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 15:35 #3
gå ned til forhandleren og spørg hvad der er galt, så må de reperere det eller give dig et nyt, da der skal være 1 års garanti.
Avatar billede foxterrier Nybegynder
21. maj 2004 - 23:39 #4
Jeg har talt med forhandler og de vil give mig et nyt
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
22. maj 2004 - 22:47 #5
luk spørgsmålet?