Avatar billede clausbr Nybegynder
07. maj 2004 - 14:45 Der er 3 kommentarer

Problem med inernet information services SMTP

Jeg kører en Windows 2000 Server hvor jeg hoster mine domain
Dkz.dk
FreeSub.dk
2com.dk

det køre fint og ja jeg kan modtage e-mail det går også fint her kommer så problemt jeg kan ikke sende fra min hjemmeside det er sket lige pluslig at den bare ikke vil sende post

jeg bruger TDC som dog har lukket for port 25
men fejl er først opstået lige nu.

sådan ser mit forward af domain ud
20 backup-mx.post.tele.dk
10 mail2.freesub.dk

og svar fra event  viewer

warning dns
message delivery to the remonte 'ofir.dk' failed for following
reason an internal DNS error caused a faield to find the romonte server.

er der nogle gode forslag hvorfor????
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. maj 2004 - 16:43 #1
Du skal bruge smtp.tele.dk som smart host:

egenskaber for smtp serveren->delivery->advanced

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_faq_58627
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2004 - 17:58 #2
du bruger sikkert dns på din server! har du sat den til at lave forward til eks. tele danmarks dnsservere, hvis du ikke selv har dem oprettet?
Avatar billede clausbr Nybegynder
08. maj 2004 - 01:37 #3
ja jeg har fatisk brugt min egne mit navn på min server xxcom men der er da bare sjovt er det så først sker nu og ikke før jeg har dog brugt smtp.mail.dk til at sende fra mit outlook og ja det virker jo fint men så prøvet jeg at bruge smtp.mail.dk i smart host det virket ikke men jeg viste ikke at man skulle bruge smtp.tele.dk