Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
07. maj 2004 - 14:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forskellige faste ip'er?

http://temp.itmedie.faae.dk/network.gif

Sådan ser mit netværk ud. Mit problem er så bare at de to workstations og serveren har, efter at vi er skiftet fra StofaNet, fået samme IP. Jeg vil gerne kunne connecte til min server udefra og dermed kunne bruge den til noget. Hvad skal jeg gøre for at få 3 forskellige ip'er?

- Egentlig er det kun serveren og den ene af de to workstations der har behovet. Altså 2 faste ip'er og en dynamisk. Burde det ikke kunne lade sig gøre?

På forhånd tak,
canner

PS: Jeg kører bl.a. psybnc- på min server, og det bliver pludselig ret unødigt når jeg ikke kan komme til min server udefra :/
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2004 - 14:26 #1
Hvorfor ikke spørge tdc?
Men jeg tror ikke, at du på ét ab. kan få to faste ip adresser. Men derimod mange dynamiske. Hvilket så ikke hjælper.
Kan der ikke laves noget med routeren? Undernetmasker el. lign?
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
07. maj 2004 - 14:33 #2
tommy_n, jeg er ikke den vildeste til netværk, men hvordan vil du foreslå det med dynamiske?
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2004 - 17:44 #4
jamen hvis du har en router på! så er det jo routeren som bestemmer dine ip-adresser! og du bruger således kun 1 offentlig! hvis de skal tilgåes ude fra, så skal du jo lave portforwardning i din router.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. maj 2004 - 14:05 #5
har jeg ret i at Effecient SE 5880 er en router fra TDC?

I så fald, hvordan ændrer jeg i dens opsætning, så porten til min psybnc bliver redirectet til min ip ?
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 14:52 #6
ja det lyder som deres! og deres kan man ikke rette i uden at betale for det! 995,- for at få lavet ændringer pr. gang.j så er det billigere at købe en anden router.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. maj 2004 - 15:22 #7
1000 KRONER? For en portforwarding??????? Shiat!
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 15:31 #8
jeps

efter din tegning så kan det betale sig at flytte din zyxel router til kælderen og så købe en 5 ports swivh til der hvor dine computere er.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. maj 2004 - 15:37 #9
kenp, en 5-ports swith til 1. sal eller ?
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 15:43 #10
ja det var der! for jeg kunne jo se at du i øjeblikket har en router der! den kan du jo så sætte den ned til at styre din Internet mv. også nøjes med en swich deroppe.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. maj 2004 - 15:50 #11
men hvis den først kører igennem TDC's SE5880, og så videre til ZyXEL-modellen, kan jeg så stadig portforwarede, og så connecte til min psyBNC?
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 15:51 #12
du skal sætte din zyxel til lige efter dit ADSL modem (sikker en hvid boks som fylder som en god bog) også kan du lave portfrowardning i din zyxel.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. maj 2004 - 16:04 #13
kenp, og så helt fjerne TDC's ?
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. maj 2004 - 16:13 #14
Mit opfatning af kenp's idé/løsning

http://temp.itmedie.faae.dk/network2.gif
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2004 - 16:42 #15
JEPS