Avatar billede maffi Nybegynder
13. februar 2001 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

få linux på nettet via anden win maskine

hajsa all jeg har lige installeret Red hat 7,0 og den ville jeg gerne have på nette men den skal låne forbindelsen via min win maskine jeg har rodet lidt i netconf og i får lige mine ændringer derinde::
i basic host har jeg rettet følgende
hostname = Linux
Primary name = Linux
ipadresse = 192.168.0.3
netmask = 255.255.255.0
og under nameserver har jeg sat følgende::
ip of name server 1 = 212.54.64.170 (som skulle være ip numret på min udbydder)
ip name server 2 = 192.168.0.1 (som er den maskine mit modem sidder i)
search domain 1 = 192.168.0.1
search domain 2 = 212.54.64.170

det var såment det hele meen jeg kommer stadi ikke på nettet med den
vil lige sige at jeg sagtens kan pinge min linus fra win og omvendt
nogen som ved hvad der mangler ??
100 point til den der får det til at pinge som det skal

Maffi
Avatar billede billeschou Nybegynder
13. februar 2001 - 15:11 #1
Avatar billede wise Seniormester
13. februar 2001 - 15:12 #2
du mangler en gateway
Din Win-boks-ip skal stå under \"default gateway\"
Jeg kender ikke netconfig under redhat7 (køre selv kun i tekstmode, da mine maskiner kører som servere)
Men det står nok under et punkt der hedder routing eller gateway eller noget i den retning
Avatar billede scz Nybegynder
13. februar 2001 - 15:13 #3
Har du husket at sætte din windows box, op til at dele din internet linje med andre computer?

Internet sharing?
Avatar billede wise Seniormester
13. februar 2001 - 15:20 #4
Jeg går udfra at du har sat din primære maskine op med internet sharing - ellers er det punkt 1, men under alle omstændigheder mangler du også at fortælle linuxen at den skal på nettet via 192.168.0.01, altså gateway = 192.168.0.1

Disser er derimod nok ret skæve
ip of name server 1 = 212.54.64.170 (som skulle være ip numret på min udbydder)
ip name server 2 = 192.168.0.1 (som er den maskine mit modem sidder i)
search domain 1 = 192.168.0.1
search domain 2 = 212.54.64.170

Den første er ok, hvis det er din udbyders NAMESERVER, ikke din udbyders IP til dig eller noget i den retning.

Nummer 2 er helt skæv med mindre du køre en nameserver på den maskine, og det tror jeg ikke du gør.

3+4 giver ingen mening. Seachdomain kan fx sættes til navn.dk
det betyder at hvis du skriver fx \"www\" ind i browseren, så prøver den automatisk www.navn.dk hvis den \"www\" i sig selv ikke giver et resultat
Avatar billede maffi Nybegynder
13. februar 2001 - 15:46 #5
wise for sej du er det var netop lige det med gatawayen som manglede
tak for hjælpe 100 point til dig

Maffi
p.s billeschou det ene er lukket nu havede bare glemt det
det andet kører enu har ikke fundet løsningen enu