Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 09:49 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Endeligt design ønskes kritiseret.

Jah... Så er www.radikale.frac.dk så godt som færdig
Hvad skal ændres? Kn noget gøres bedre?
Kom med al jeres kritik. Også gerne positiv ;o)
Avatar billede Kengun Praktikant
07. maj 2004 - 09:54 #1
jeg tror jeg ville lavet de billeder i toppen lidt lavere. jeg synes de tar lidt for meget plads og de bliver også et blikfang slig at jeg ik læser teksten. men jeg kan godt lide at de er delet op i 3 billeder. ellers synes jeg siden er meget oversiktlig og den er også pen at se på :)
Avatar billede Kengun Praktikant
07. maj 2004 - 09:55 #2
...og de vandmerke skal vel tages bort når du leverer dit site til din kunde?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 09:55 #3
Kengun: Kan godt følge dig, men vil gerne gøre den 'lidt' anderledes end 'alle de andre sider'.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 09:56 #4
Vandmærkerne skal væk. Det er et b+(kryds B)
Avatar billede Kengun Praktikant
07. maj 2004 - 09:58 #5
jeps, og du har klaret at gøre den lidt anderledes :) så jeg synes det er en flot side. godt gået.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 09:59 #6
takker. Dejligt at høre at ens arbejde er 'værdsat'.
Avatar billede Kengun Praktikant
07. maj 2004 - 09:59 #7
jeg lægger mærke til at siden blinker (refreshes) en gang efter at man kommer ind på den. skal den det?
Avatar billede fet321 Nybegynder
07. maj 2004 - 09:59 #8
Rigtig flot og overskuelig.
Mener også billederne i toppen er for store. Sæt dem ned til halvdelen af den nuværende højde.
Nyhedsbrevstilmeldingen på forsiden ville jeg flytte over til venstre under menuen og så evt. vise 3 nyhededsteasers på forsiden.
Når der er billede til en nyhedsteaser, kan jeg godt lide at billedet også er et aktivt link til selve nyheden.
Kalendersiden skal gøre lidt lækrere, med fed skrift i datoen.
Ellers er jeg ret imporneret.
Lækre billeder der er brugt.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:15 #9
kengun: det med the flash er pga. serveren. Den skifter fra html til php...
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:19 #10
fet321: Vil prøve det med nyhedstilmeldingen... Det med nyhederne vil jeg også arbejde med.  Kalendersiden - ja. Vil også prøve der... Ellers... TAK!
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:20 #11
serveren er midlertidig. Flytter den snart. Mht. billederne: Jeg vil gøre et forsøg mht. jeres forslag. MEN er ikke sikker på jeg lader det bliver aktuelt udover på testplan...
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:22 #12
Som i en købmandsbutik: Ellers andet?
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2004 - 10:25 #13
Kikker ded Netscape 7 og der er et par ting:

Mouseover effekten i menyen rager ind i adskillelsen imellem meny og infoområde.

nyhedsbrev området er alt alt for højt (6 linier selvom det kun bruger 3 linier) Hvad med at gøre det om til een enkelt gennemgåend linie i bunden (ind under menuen).

den lille boks med "Design og kode © Kristian Klitgaard" er iøjnefaldende stor. Generelt er siden langt over gennemsnittet side så jeg kan godt forstå du er stolt af den. Men det er lovlig påtrængende. Ikke den information brugeren kikker på webstedet for finde.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:32 #14
Oki... Jeg skal som sagt forsøge det med nyhedsbrevet. Mit navn er der for at adskille menuen med resten af den venstre 'boks'. Har endnu ikke tjekket siden med netscape og Mozilla. DET vil jeg klart gøre. Tak for forslaget
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:35 #15
Jeg vil med glæde høre mere kritik.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:39 #16
Forstår faktisk ikke hvordan billederne kan være i den klasse. Har selv taget dem med et HP-cam
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:41 #17
Hvis der er et forslag til hvad Desig og kode-boksen ellers skal indeholde vil jeg glædeligt tage imod... Eksperten er en genial ting
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 10:53 #18
tager til byen nu. Er tilbage i aften
Avatar billede digginet Nybegynder
07. maj 2004 - 16:10 #19
Først og fremmest synes jeg det er et ret lækkert design. Jeg er selv ret vild med kantede, centrerede designs.

Følgende er mine forslag til forbedringer:

Der er desværre en blå border omkring de tre store billeder i toppen. Jeg har set i koden og kan se at problemet ligger i din css til img. Der ser ud som om det er med vilje. Det forstår jeg ikke rigtig - jeg synes det ser uheldigt ud, kan du ikke fjerne den border?

Der er problemer med billedet af Jelved, det drejer om bredden vs højden.

Jeg synes størrelsen af din tekst er for stor, ligesom linkene i venstremenuen er for tydelige. Jeg ville have lavet dem mindre bold og mindre i størrelse.

Kassen nederst til højre er tom og mangler indhold. Jeg ville sætte nyhedsbrevstilmeldingen ind her, desuden ville jeg sørge for at dette stod mere harmonisk, i forhold til nu hvor det ser ud som om det er placeret tilfældigt.

Den <hr> du bruger på forsiden mellem billedet af Jelved og nyhedsbrevet er meget kedelig i sin nuværende default form. Hvis du har i sinde at benytte horisontal rulers i dit layout, burde du lave udseendet om i css.

På kalender siden, ville jeg lave alle datoerne i bold, da det ellers er noget svært at overskue dem.

Jeg mangler en let adgang til kontakt info til Svendborg Radikale Venstres kontor.
Samt generel info om deres ansvarsområder og opgaver.

Der mangler mere indhold synes jeg, er du sikker på der ikke er mulighed for at skrive flere generelle informationer, til glæde for brugerne?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 18:26 #20
Lige som de andre, synes jeg også billederne er lidt for store, men ellers et meget fedt design.
Men istedet for at skære billederne ud og forskyde dem, hvorfor så ikke klippe noget ud, så det passer? Du kan tydeligt se hvad jeg mener inde under "Bestyrelsen" ved den sorte firkant. Der synes jeg du skulle have klippet det stykke ud, sådan at det ville passe hvis man selv tegnede det manglende.
Hvis du forstår hvad jeg mener?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 21:54 #21
Takker jer alle mange gange. Om en uge ca. vil den være ændret til det efter jeres mening mere positive. Takker igen. Og læg svar!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. maj 2004 - 22:06 #22
alle?
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
07. maj 2004 - 22:43 #23
jep... jakoba og digitnet mangler
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
09. maj 2004 - 09:29 #24
hvis de ikke svarer bliver pointsne delt...
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
09. maj 2004 - 09:29 #25
altså mellem jer tre