Avatar billede woodgaard Nybegynder
06. maj 2004 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering af partition

Jeg har lige lavet en unattend fil til installation af Windows 2000 men jeg har et lille problem. Jeg har opdelt harddiskene i 2 partition’er, hvor den ene automatisk af window bliver formatere til NTFS. jeg ønsker nu at den anden også bliver det enten via den unattend fil eller via et batch, vbs eller andet script efter installertionen hele idéen er at det skal ske automatik uden bruger bliver spurgt om han vil formater sit d: drev.
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2004 - 11:16 #1
Det gør du i KØR eller kommandpromt. Du skriver convert x:/fs:ntfs/v hvor x er bogstav på det drev, du vil konvertere.
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2004 - 11:26 #2
Hvis du ikke har data å drevet højreklikker du på drevet-formater-ekspressformat og vælger det format, du vil formatere i.
Avatar billede woodgaard Nybegynder
06. maj 2004 - 11:30 #3
peet49 - det virker ikke på den Windows 2000 jeg prøver på (convert d: /fs:ntfs /v)
Jeg ønsker ikke at gøre det manuelt det er meningen at hele computerens installation skal køre automatisk.
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2004 - 11:36 #4
Held og lykke med det, det plejer, at virke.
Avatar billede peet-49 Novice
06. maj 2004 - 11:37 #5
Der er også noget, der hedder diskhåndtering, der kan du også gøre HD klar.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 14:00 #6
du skal bruge convert d:/fs:ntfs , ellers se i hjælp under convert. Du behøver ikke /v.
men hvis du alligevel laver en nyinstllation kan du vælge en format kommando: format /fs:ntfs , evt. implementeret i unnatend
Avatar billede woodgaard Nybegynder
07. maj 2004 - 09:37 #7
ja men jeg undgår ikke at den kommer ud med et spm. om jeg er sikker på jeg vil formatere..
Avatar billede woodgaard Nybegynder
07. maj 2004 - 09:40 #8
Lukker er selv fundet løsningen
1. har oprette en txt fil med navnet yes.txt
2. har i den oprette fil skrevet et "j"
her efter har jeg oprette en line i en batch fil med denne tekst.
format d: /fs:ntfs v:data /q < yes.txt

Det virker...!
Avatar billede peet-49 Novice
07. maj 2004 - 10:22 #9
Der er dog stadig convert, vi snakker om; men OK