Avatar billede eu Nybegynder
01. oktober 1999 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express langsom ??!!

Jeg har tilsluttet to brugere til programmet. Men når det skal starte op er det utroligt langsomt. Det samme gør sig gældende ved skift af identitet.
Det virker som at ressourcerne bliver brugt forkert, ved du hvorfor ??
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 1999 - 12:26 #1
Det er meget almindeligt, jeg har selv prøvet det, men der er ingen der ved hvorfor. Måske en Microsoft Bug....
Avatar billede jivefunk Nybegynder
02. oktober 1999 - 09:38 #2
Jeg vil ikke mene det er normalt, det kommer meget an på hvilken maskine i kører med. Er det en ældre maskine kan det sagtens tage et godt stykke tid. Er maskinen ny og hurtig skulle den ikke være langsom. Jeg går på en skole hvor vi har gamle maskiner og når vi skal åbne outlook tager det også 7 lange og 7 brede.
Avatar billede eu Nybegynder
04. oktober 1999 - 09:07 #3
Min maskine er en k6-2 450 mhz med 128 mb ram, så langsom burde den ikke være. I starten kørte den også fint.
Avatar billede elk Nybegynder
04. oktober 1999 - 18:42 #4
det kommer også an på hvor mange mails du har liggende.....

jeg slettede selv 150 MB mails (modtager 100+ mail om dagen plus en del attachmets)  forleden

det hjalp meget på hastigheden.....det var lige som en helt frisk installation ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 1999 - 10:35 #5
Som elk skriver, er det fordi at der er mange mails. Jeg køre selv med en PIII 500 MHz 128 MB, og der laver den det samme. Det er Outlook Ekspress som ikke er for sejt, Outlook er meget bedere til det. Outlook 2000 har også den smarte funktion som gør at den gemme gamle mails i en anden fil end den som Outlook normalt bruger.

Når den skal åbne/skifte bruger i OE, læser den så en masse fra harddisken? Prøv at defragmenter harddisken, det skulle hjælpe lidt.

Men som sagt, der er ikke noget fix til dette problem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 1999 - 11:43 #6
Du kan evt. kigge i dine "Send mappe" og "slettet mappe" og slette nogle af de ting som er der, da man for det meste ikke kommer til at bruge disse igen.