Avatar billede borowik Nybegynder
06. maj 2004 - 10:50 Der er 8 kommentarer

Hvorfor tager det så længe?

Hej. Har WIN XP. Jeg har det problem, at hvis jeg klikker med højer museknap på en fil eller en katalog
tager det uhyre lang tid inden vinduet med egenskaber kommer frem. Og det er ikke fordi harddisken arbejder med at tælle data op. Hvad er der galt? Problemet opstod da jeg begyndte at gå på internet. Er der noget galt i registeren??
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2004 - 11:18 #1
jeg vil tro at du har fået en virus der får processoren til at køre 100% hele tiden.
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2004 - 11:23 #2
hvad siger joblisten?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 12:08 #3
tag ctrl+alt+del og vælg jobliste-processer, som sagt .Her kan du se hvad der optager cin cpu og hvor mange procent. I tomgang må der helst ikke være processer der optager mere end 5-10 % cpu ca.
Avatar billede borowik Nybegynder
06. maj 2004 - 14:32 #4
Ingen proces tager mere end 5% udover "tomgangsprocessen" - den optager
99 % men det gør den siden jeg har win XP.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 14:37 #5
Nå så tyder det ikke på virus.
Så vil jeg anbefale at bruge min optimeringsguide her.
1.For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse. eller min. 2xramstørrelse.
Evt. læg pagefilen på anden disk (hvis muligt)
2. Fjern unødige filer. diskcleanup
3. og kør scandisk.
3. Defragmenter-.
Hjalp det?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 14:41 #6
se også her http://www.eksperten.dk/artikler/165 , evt. disable indeksering ville vær en god ide.
Avatar billede borowik Nybegynder
07. maj 2004 - 14:37 #7
Nå så tyder det ikke på virus?
Pagefile er på en separat alm FAT 16 partition med store clustrer og 150% af RAM.
-Det er det optimale jfr. noget jeg har læst. Jeg fjerner unødvendige filer løbende. Kører scandisk og Diskkeeper.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. maj 2004 - 16:13 #8
Hvis du er i tvivl om virus kan du jo få en til at se din hijackthis log?
http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe