Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 07:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

forsvundet plads på harddisken

Efter en formatering af mit C drev (ntfs partition på 10gb) , er der forsvundet en del plads som jeg ikke kan gøre rede for - der er kun installeret xp, firewall og et par små programmer som beløber sig til 1,64gb brugt plads, men den påstår der er brugt 6,37 gb ????

hvad kan fejlen være....?

mvh Michal
Avatar billede r_r_n Nybegynder
06. maj 2004 - 08:28 #1
Hvad siger din tilføj/fjern programmer under kontrolpanel?
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 08:32 #2
den viser kun xp fixene, et par drivers, og et par få programmer som den skal.... har checket alt i hoved og numse *s* der er kun brugt 1,64 gb på c drevet.... men den påstår noget andet :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. maj 2004 - 10:27 #3
har du prøvet at scandiske..?
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 12:12 #4
har kørt diskkontrol og den siger det samme som oplysningerne i selv windows....altså der er oplysningerne også forkerte...  :o(
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 12:13 #5
den siger der ikke er nogen fejl på hdd'en altså og at oplysningerne stemmer...men det gør de bare ikke :o(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. maj 2004 - 12:15 #6
siger den noget om "beskadige sectorer"..?

prøv evt. en diskoprydning, på drevet.
ellers er der tools, på producentens side, du bruge..?
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 12:22 #7
har prøvet diskoprydning :o) men der er ikk enoget der kan "ryddes" op *s*  min hdd hedder WDC WD205AA ...ved ikke lige hvad mærke det er så *ss*
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 12:22 #8
har også en mulig ide om beskadige sektore..men kan ikke se nogen tegn på det nogen steder :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. maj 2004 - 12:31 #9
du kan jo prøve at defragmentere..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. maj 2004 - 12:32 #10
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. maj 2004 - 14:35 #11
så har jeg fragmenteret...her er rapporten...hvis det siger jer noget *s*

Enhed (C:)
    Størrelse på diskenhed                    = 9,55 GB
    Klyngestørrelse                            = 4 KB
    Anvendt plads                              = 5,85 GB
    Ledig plads                                = 3,70 GB
    Ledig plads i procent                      = 38 %

Fragmentering på diskenhed
    Samlet fragmentering                      = 0 %
    Filfragmentering                          = 0 %
    Fragmentering af ledig plads              = 0 %

Filfragmentering
    Filer i alt                                = 16.885
    Gennemsnitlig filstørrelse                = 477 KB
    Fragmenterede filer i alt                  = 9
    Overskydende fragmenter i alt              = 19
    Gennemsnitligt antal fragmenter pr. fil    = 1,00

Fragmentering af sidefil
    Størrelse på sidefil                      = 2,00 GB
    Fragmenter i alt                          = 1

Fragmentering af mapper
    Mapper i alt                              = 988
    Fragmenterede mapper                      = 5
    Overskydende mappefragmenter              = 56

MFT-fragmentering (Master File Table)
    MFT-størrelse i alt                        = 18 MB
    Antal MFT-poster                          = 17.941
    Procent af MFT i brug                      = 99 %
    MFT-fragmenter i alt                      = 2

--------------------------------------------------------------------------------
Fragmenter      Filstørrelse    Filer, der ikke kan defragmenteres
2              107 KB          \WINDOWS\system32\defrag.exe
2              84 KB          \WINDOWS\system32\dfrgntfs.exe
3              164 KB          \WINDOWS\Prefetch\Layout.ini
2              9 MB            \WINDOWS\system32\config\software
2              1 MB            \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\NTUSER.DAT
2              8 KB            \WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\DataColl
12              244 KB          \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KG28JXIZ
16              244 KB          \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\COJ3LCTI
16              244 KB          \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\CMSOTLCS
15              248 KB          \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\BTHTALGF
7              1 MB            \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat
3              256 KB          \Documents and Settings\Michal Greve Nielsen\Lokale indstillinger\Oversigt\History.IE5\index.dat
2              142 KB          \WINDOWS\Internet Logs\tvDebug.log
5              2 MB            \WINDOWS\Internet Logs\MICHAL.ldb

men det hjalp ikke :o(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. maj 2004 - 14:40 #12
du kan prøve at køre med, uden sidefil, og slette dine systemgedannelses punkter.
Men det er blot et bud..!
Avatar billede r_r_n Nybegynder
08. maj 2004 - 19:07 #13
>> Dette er et godt bud, da din sidefil er på hele 2 GB. Prøv at ændre den til fx. 512 MB.
Avatar billede therevelation Nybegynder
15. maj 2004 - 17:48 #14
hvordan gør jeg det *s*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. maj 2004 - 18:02 #15
højreklik denne computer/avanceret/ydeevne/avanceret/skift
Avatar billede therevelation Nybegynder
15. maj 2004 - 20:00 #16
:D weee lige det der var problemet nu er min plads her igen....ved ikke hvorfor den havde lavet det om *s* men takker bart *s*