Avatar billede linder Nybegynder
13. februar 2001 - 09:03 Der er 14 kommentarer

CPU nr. 2

Hvordan er det nu, at man fortæller W2K Server, at den har fået en CPU mere?

/Morten
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 09:05 #1
Det burde den selv registrere.
Avatar billede linder Nybegynder
13. februar 2001 - 09:08 #2
det gør den IKKE.
Avatar billede ricky Nybegynder
13. februar 2001 - 13:05 #3
jeg er ikke helt sikker - men jeg mener at have læst at det kræver en re-installering...

måske man kan rette i registreringsdatabasen ?

prøv at søge efter CPU...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. februar 2001 - 15:42 #5
Selvfølgelig registrer systemet ikke automatisk en ekstra cpu, jeg har kigget lidt på nettet. De fleste sider kommer frem til at du skal lægge en ny BIOS på systemet, så den kan håndterer multi processing. Samtidig var der mange henvisninger til download af en ny BIOS til forskellige bundkort.
Samtidig kom de frem til at begge CPU\'er på bundkortet skulle være af den samme type. Ellers ville softwaren ikke fungere ordenligt.

Hvilken computer har du anskaffet?

/per
Avatar billede ricky Nybegynder
13. februar 2001 - 16:01 #6
hoejrup>> ifølge Microsoft kan det sagtens og nemt lade sig gøre jvfr. det link jeg har givet...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. februar 2001 - 16:39 #7
Har du læst teksten?

the HAL on your computer must be updated for it to be able to recognize and use multiple CPUs.

/per
Avatar billede linder Nybegynder
13. februar 2001 - 22:09 #8
Det er ret NEMT, faktisk. Fandt selv løsningen.

Højreklik på Computer - Manage - Devicemanager - Computer.
Der står MPS UniProcessor Free.
opdater driveren, og vælg MPS MultiProcessor Free :)
Så spiller det.

hoejrup, og til din orientering er det en IBM Netfinity 3500 M20, og har INTET med BIOS at gøre.

/Morten
Avatar billede ricky Nybegynder
13. februar 2001 - 22:21 #9
øhh... undskyld linder>> hvad er der lige galt med mit svar ???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. februar 2001 - 23:22 #10
linder> Jeg kiggede hellere ikke efter en IBM på nettet, men de andre modeller henviste til opdatering af BIOS.

/Per
Avatar billede linder Nybegynder
14. februar 2001 - 11:13 #11
ricky.. der er sikkert ikke noget i vejen, men jeg løste det selv.
Avatar billede ricky Nybegynder
14. februar 2001 - 14:59 #12
linder>> det er da fuldstændig uetisk... du kan da ikke stille et spm. - få et svar - og så sige at du selv har løst det ???
Avatar billede linder Nybegynder
16. februar 2001 - 07:50 #13
Det er det ikke!

Da jeg postede mit spørgsmål sad jeg selvfølgelig og rodede videre med mit problem, og fandt selv selv løsningen på usenet.

Jeg har ikke så meget klikket på dit link.
Men, hvis du vil have en is for din fine URL så må du jo sige til.
Avatar billede ricky Nybegynder
16. februar 2001 - 09:22 #14
linder>> jeg kan se at du har lavet dette \'nummer\' flere gange...

Og det er derfor sidste gang jeg gider at bruge tid på at hjælpe dig.