Avatar billede medjeti Nybegynder
05. maj 2004 - 17:40 Der er 11 kommentarer

ActiveX control til at åbne PDF (og evt. andre dokumenter)

HajHaj

Baggrund: Jeg har en server med Windows Sharepoint Services, som jeg skal have konfigureret til at kunne åbne andre dokumenter end Office-dokumenter direkte fra sitet.
Ifølge WSS SDK'en gøres dette således:

Adding an editing application
Create a DLL providing the control to load for a document of the specified type whose ProgID identifies the control, for example, SharePoint.OpenDocuments. The control that you create must provide the same methods for creating, opening, and viewing documents as described for the OpenDocuments control.
(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/spptsdk/html/tsptAddingDocumentTypeIcon.asp)

Referencen til OpenDocuments kontrollen findes her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/spptsdk/html/tscliOpenDocuments.asp

Jeg har desværre ingen anelse om hvor jeg skal starte med en sådan control, så jeg er ude efter al den hjælp jeg kan få.

For at præcisere: Jeg er ikke ude efter at åbne dokumentet i Reader-pluginnet i browseren, men derimod at åbne dokumentet i en selvstændig applikation (fx. Acrobat Professional).
Det ville være super at kunne håndtere flere dokumenttyper, men som udgangspunkt er det PDF jeg er ude efter.

Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde bedre dokumentation end ovenstående, men bare spørg løs hvis der er noget at være i tvivl om.

På forhånd tak!
Avatar billede benjif Nybegynder
21. maj 2004 - 12:36 #1
Umildbart ville jeg mene at du kan bruge Adobe Acrobat Control for ActiveX, hvor du laver et client side script til at bruge activeX komponentent til at åbne dokumentet i acrobat reader uden at den åbner det i browseren
Avatar billede medjeti Nybegynder
22. maj 2004 - 16:07 #2
Tak for inputtet.
Der er desværre den hage ved det, at Acrobat ActiveX'en (så vidt jeg har forstået) kun samarbejder med Acrobat Reader, hvorimod jeg er interesseret i at få åbnet dokumentet i Acrobat Professional. Jeg skal lige have det undersøgt nærmere, men jeg er bange for, at Acrobat ActiveX'en kommer til kort.
Avatar billede benjif Nybegynder
23. maj 2004 - 09:59 #3
Har du tjekket om Acrobat Professional installere et andet ActiveX Komponent du kan bruge i stedet
Avatar billede medjeti Nybegynder
24. maj 2004 - 14:21 #4
Det ser umiddelbart ud til, at det er den samme ActiveX (pdf.ocx), der følger med Acrobat Pro.
Either way strander jeg lidt ved "The control that you create must provide the same methods for creating, opening, and viewing documents as described for the OpenDocuments control."

Jeg begynder så småt at tro, at "løsningen" bliver at forklare min kunde at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede benjif Nybegynder
25. maj 2004 - 08:25 #5
I acrobat pro kan man ådne sit pdf document ved at skrive program navnet efterfulgt af document navnet i en command prompt
Avatar billede benjif Nybegynder
25. maj 2004 - 08:38 #6
Du kan jo bare selv skrive et ActiveX komponent, til at gøre det. Du skal bare hive  stien til acrobat pro fra registrerings databasens og så gemme pdf dokumentet midlertidigt på harddisken og så åbne det. Ummidelbart vil jeg ikke mene der er så meget programmering i det.
Avatar billede medjeti Nybegynder
26. maj 2004 - 17:00 #7
Jeps, det var jo i bund og grund det jeg gerne ville - med det lille men, at den control jeg skriver skal overholde API'et som beskrevet ovenfor, og at dokumentet skal åbnes "på serveren", ikke som en lokal kopi.
Avatar billede benjif Nybegynder
27. maj 2004 - 08:50 #8
Hvorfor er det at den skal åbnes på serveren? det skal vel forgå lige som når man åbner et pdf på en webside hvor den bare skal åbne dokumentet i acrobat professionel istedet for exploren. Skal den benytte sharepoint?
Avatar billede medjeti Nybegynder
27. maj 2004 - 13:16 #9
Det er lige præcis SharePoint, der er humlen (åbne en lokal kopi i Acrobat Pro kan gøres ved at slå Browser Integration fra i Acrobat) - jeg er ude efter at kunne åbne, redigere og gemme et dokument uden at skulle downloade og uploade igen.
SDK'en får det til at lyde så pisselet, men jeg er helt på bar bund.
Avatar billede benjif Nybegynder
27. maj 2004 - 15:34 #10
Der er jeg desværre ikke helt på hjemme bane så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig :(
Avatar billede medjeti Nybegynder
27. maj 2004 - 15:52 #11
No problemo, tak fordi du prøvede :)