Avatar billede jma73 Nybegynder
05. maj 2004 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fedora: up2date (automatiske opdateringer / entitlements)

Jeg har netop installeret fedora.
Når jeg kører en up2date får jeg denne besked:
<klip>
Error Message:
    Service not enabled for system profile: "orion.lan.ditvejr.dk-Nye,april2004"
Error Class Code: 31
Error Class Info:
    This system does not have a valid entitlement for Red Hat Network.
    Please visit https://rhn.redhat.com/network/systems/entitlements.pxt
    or login at https://rhn.redhat.com, and from the "Systems" tab,
    select "System Entitlements" to enable RHN service for this system.
Explanation:
    An error has occurred while processing your request. If this problem
    persists please enter a bug report at bugzilla.redhat.com.
    If you choose to submit the bug report, please be sure to include
    details of what you were trying to do when this error occurred and
    details on how to reproduce this problem.
</klip>

Jeg har registreret mit system.
SKAL man købe entitlements for at kunne bruge automatiske opdateringer til Fedora ???
Avatar billede janpo Nybegynder
07. maj 2004 - 17:39 #1
DU har lige fundet ud af hvordan RedHat laver penge. US$ 60,- per år.
Men du kunne jo også prøve at se på apt4rpm. Det kan nogenlunde det samme.
Avatar billede lap Nybegynder
07. maj 2004 - 20:47 #2
eller autoupdate
Avatar billede kbnielsen Nybegynder
10. maj 2004 - 19:22 #3
Nej, man skal ikke købe entitlements fra RedHat for at få opdateret Fedora. Jeg har nu ikke set denne fejl i forbindelse med Fedora, da de er gået over til at bruge yum. Har du opgraderet eller installeret fra ny??

Du kan evt. prøve at skrive 'yum update' i en terminal, hvor du er logget ind som root. Så skulle den gerne begynde at opdatere lystigt...
Avatar billede tax Nybegynder
26. maj 2004 - 11:39 #4
Jeg vil anbefale at installere APT, som er et opdateringssystsem der er relativt let at bruge.

http://www.fedora.us/wiki/FedoraHOWTO

Installer en enkelt RPM og definer hvorfra der skal hentes pakker.
Avatar billede jma73 Nybegynder
26. maj 2004 - 11:45 #5
Hej! Dette svar er (var !) blevet lukket - men er åbenbart forsvundet, pga. de server problemer som eksperten oplevede (må have været kort efter den 10/5).
I hvert fald kunne jeg bruge 'yum upgrade' - 'yum update' virkede ikke først, men den bruger jeg nu uden problemer.
Havde vist også tildelt kbnielsen points - så du (kbnielsen) må nok lige lave et svar igen!
Avatar billede kbnielsen Nybegynder
26. maj 2004 - 12:42 #6
Så vidt jeg husker, var du tilfreds med kommentaren, så her er et svar, så du kan lukke problemet...
Avatar billede jma73 Nybegynder
26. maj 2004 - 12:48 #7
Jamen jeg er stadig tilfreds. Her er points.
Avatar billede kbnielsen Nybegynder
26. maj 2004 - 12:50 #8
Tak !!