Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 04:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lidt af hvert men mest serverside linux stuff

Hello

Jeg er ved at sætte min linux server op. Hardware mæssigt ser det sådan her ud:

AMD K6-2 300 MHz
320 mb ram
65 gb Raid

software:
Redhat 7 + Proftpd + Samba + Apache + CS server + q3 server

Spørgsmål:
Kan dette lade sig gøre? Med andre ord er cpu\'en hurtig nok?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. februar 2001 - 04:25 #1
Sagtens :)
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 04:28 #2
voldsomt!
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 04:29 #3
Hvad med MRTG, er der noget som kender en guide i at sætte det op?
Avatar billede beaviz Nybegynder
13. februar 2001 - 09:26 #4
Er det soft- eller hardware raid?
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 13:59 #5
Hardware raid
Avatar billede beaviz Nybegynder
13. februar 2001 - 14:05 #6
så er den maskine mere end nok :)
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 17:04 #7
Er der noget som kender nogle gode guide I at sætte sådan noget op udover www.braindump.dk
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 19:40 #8
Har I prøvet at køre en linux server før eller snakker I bare for at få nogle point?

Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. februar 2001 - 20:30 #9
jeg må indrømme at jeg ikke har megen erfaring med cs-sever og q3-server og jeg aner ikke hvordan deres forbrug af systemressourser er...

men til Redhat 7 + Proftpd + Samba + Apache er din maskine i hvert fald rigeligt, med mindre du er ved at sætte en www2.msn.com server op...:)

du skal måske vælge en mandrake 7.x+ installation i stedet for red hat.... og sørg for kun at køre det aller mest nødvenligt... ikke fordi din maskine ikke sagtens kan klare at være server, men fordi det er god stil... så er der også ressourcer til mere interessante ting som perl/php og evt. mail-server...
Avatar billede superduck Nybegynder
24. februar 2001 - 03:24 #10
ja ja ok