Avatar billede monix Nybegynder
05. maj 2004 - 10:40 Der er 4 kommentarer

Sort skærm lige efter opstart

Jeg har fået overdraget en rimlig ny pc (ca. 3 uger gammel) med Win2000 på. Jeg ville lige opdatere Windowsopdateringerne og blev så bedt om at genstarte.

Nu kan computeren ikke starte. Jeg når lige at se opstartsbilledet med logoet til computerens mærke hvorefter skærmen bliver helt sort. Jeg har prøvet at skifte skærm uden succes. Grafikkortet er onboard, så det kan jeg ikke lige teste. Hvad gør jeg?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
05. maj 2004 - 10:48 #1
har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand ?
tryk F8 under opstart.
Avatar billede monix Nybegynder
05. maj 2004 - 11:36 #2
Når jeg starter den op i fejlsikret tilstand får jeg følgende meddelelse:

Windows 2000 kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadigt eller mangler:
<Windows 2000 root>\system32\ntoskrnl.exe

Geninstaller en kopi af ovenstående fil.
Hvordan griber jeg dette an?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
05. maj 2004 - 12:05 #3
boot op med din W2K installations CD; og prøv at repaire din installatoin.
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. maj 2004 - 15:11 #4
http://www.jsiinc.com/subf/tip2700/rh2745.htm
-------------------------------------------------------------------
her en opskrift som høre til win xp,måske ka du bruge den
-------------------------------------------------------------------
If you get an error that NTOSKRNL not found:
Insert and boot from your WindowsXP CD.
At the first R=Repair option, press the R key
Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
Typically this will be #1
Change to the drive that has the CD ROM.
CD i386
expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe
If WindowsXP is installed in a different location, just make the necessary change to C:\Windows
Take out the CD ROM and type exit