Avatar billede pallenoc Nybegynder
05. maj 2004 - 09:10 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke forskel(le) på MX 2004 vs MX 2004 professionel

Vi har i forvejen en FLASH MX licens og står overfor at skulle have en FLASH-licens mere i firmaet.
Er der stor forskel på den almindelige MX 2004 og MX 2004 prof.?

Mvh
Palle
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. maj 2004 - 09:17 #1
Avatar billede pallenoc Nybegynder
05. maj 2004 - 09:29 #2
Tak for linket!! Som nystartet multimedie-integrator elev (og "næsten" novice i FLASH) er det på kort sigt vel lige meget hvilken af disse vi anskaffer, men på længere sigt er det vel godt nok med de ekstra features?! Hvad er din/jeres erfaring med dette?
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. maj 2004 - 09:39 #3
Tjah, det afhænger vel af ambitionerne. Hvis i bare vil lave "almindelige" flash sites kan I sagtens nøjes med mx2004. Det som macromedia selv har slået på som den store forskel er video delen, så hvis det ikke er planen at I skal lave en hel masse seriøs video så kan I sagtens nøjes...

Men hvis prisforskellen ikke er så stor er det da ærgerligt, at stå om et halvt år og ville ønske man havde taget mx2004 pro.
Avatar billede pallenoc Nybegynder
05. maj 2004 - 09:59 #4
Det som jeg i firmaet (reklamebureau) pt. hovedsalig har beskæfiget mig med i FLASH  er MEGET forskelligt. Ofte specielopgaver med div. FLASH-effekter. Jeg har endnu ikke lavet et helt site i FLASH, hvor bl.a. video/streaming er en integreret del...hvilket jeg selvfølgelig glæder mig til...(så vil EKSPERTEN her sikkert blive "rødglødende" af mine spørgsmål...fnis).
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. maj 2004 - 10:03 #5
Jeg sidder med 2004 pro men jeg laver også video igennem Flash Communication Server.

Macromedia slår på videodelen men jeg bruger den stort set aldrig - Andet end til import. De .flv filer jeg bruger bliver lavet i sørensen Squeze.
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. maj 2004 - 22:22 #6
Tjaa - og man kan sagtens klare sig uden flv - ved mindre det er MEGET seriøs video kan swf filer stadig bruges...

Der er desuden nogle mærkelige componenter som fx dataHolder og alt muligt andet gejl, som jeg ikke aner hvad er og som jeg nok heller aldrig vil få brug for...

Altså hvis det mest er grafiske ting, så er MX fint og man behøver ikke betale for de ekstra features i pro, som man nok aldrig vil få brug for...
Avatar billede pallenoc Nybegynder
05. maj 2004 - 23:06 #7
Godaften pyroman
Jeg har besluttet at anbefale at få en alm. MX 2004. Så vidt jeg kan forstå på MM's site så kan man altid opgradere 2 versioner tilbage.
Når en erfaren FLASH ekspert/bruger som dig og nikolajdu ikke ligefrem mener det er et "must" med prof-udgaven så kan en "newbie" som mig sikkert have rigeligt at "se til" i MX 2004'eren.

Hvis du lige sender et svar, skal jeg kvittere med en accept.

TAK TIL JER ALLE!!!...det er jo nok ikke sidste gang!!!

Mvh
Palle
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. maj 2004 - 07:20 #8
Tror lige jeg for en god orden skyld omformulerer min kommentar tidligere :

Macromedia slår på videodelen men jeg bruger den stort set aldrig - Andet end til import i de tilfælde hvor videoerne hardcodes. De .flv filer jeg bruger bliver lavet i sørensen Squeze og kører alle igennem Flash Com serveren.

Her er det faktisk kun netconnection debugger som Flash 2004 pro tilbyder - Og det er kun et lille værktøj - der godt kan undværes.
Avatar billede pyroman Nybegynder
06. maj 2004 - 17:00 #9
Men hvis du SKAL lave streaming video, så skal du have fat Pro eller Communication server, sidstnævnte koster vist 529 € * 8 = ca. 4240 kr

Men jeg syns sgu også at Nikolaj skal smide et svar! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. maj 2004 - 22:23 #10
Sidstnævnte er absolut intet værd uden pro versionen.

Pro versionen af Flash Communication Server koster 36.000,-
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. maj 2004 - 22:33 #11
Forskellene er her : http://www.macromedia.com/software/flashcom/productinfo/pricing/

1 Mb stream per sekund er ikke særligt meget video - og 50 connections for personal editions ryger meget hurtigt, da FlashCom ikke håndterer hver enkelt person som én connection men afhængigt af hvad der betragtes som måske op til 10.

Altså Pro eller pengene ud af vinduet.

Macromedia synes lidt bedre om personal edition : http://www.macromedia.com/software/flashcom/productinfo/faq/#item-16

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. maj 2004 - 22:36 #12
Selvom jeg selv pt sidder og roder med en Pro edition så er de 10Mb der tilbydes ikke særligt meget.

De film jeg laver tilbydes i flere bitrates og der skal ikke mere end 20 til ved 500k for at tage hele serverens kapacitet - Og filmene bliver tilbudt i over 20 lande.

Det kan dog løses ved at købe endnu en pro licens - Så må i selv regne ud hvor dyrt det bliver....
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. maj 2004 - 01:37 #13
;) ret dyrt!! Spørgsmålet er så om det overhovedet kan betale sig at lave i flash...

men som sagt - hvis du bare skal lave effekter, grafik, tekst og ganske normal actionscript programmering - så er alm. MX helt fint... pro er kun for video-narkomaner :)
Avatar billede pallenoc Nybegynder
07. maj 2004 - 09:25 #14
Med de sidste kommentarer her blev jeg vist lidt mere forvirret...på et højere niveau!
Jeg accepterer jer begge to så I "deler i porten" .

GOD WEEKEND!!!

Mvh
Palle
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. maj 2004 - 10:43 #15
Man skal ihvertilfald tænke over hvad man skal bruge det til - Pallenoc det havde egentligt ikke noget med Flash MX 2004 at gøre - Det er Flash Communication Server :))

Tak for points :))
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. maj 2004 - 17:36 #16
Han skulle bare blære sig med at han har et program der koster mere end Ugandas BNP ;)!

takser for point!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. maj 2004 - 18:01 #17
lol