Avatar billede alnoee Nybegynder
12. februar 2001 - 23:40 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Feedback på side....

Hej.

Jeg vil gerne ha\' lidt feedback på http://www.alnoee-vedel.dk stadig på designniveau, dvs. forms osv. fungere PT. ikke...Jeg er klar over at teksten er en smule lille, men mere feedback ville være rart !
Avatar billede 12tri Nybegynder
12. februar 2001 - 23:50 #1
Alt for lang loadtid. Jeg var lige ved at give op (56 k).

Det er for svært at gennemskue, hvor man skal trykke for at komme ind på siden.

Som du selv sage. Texten er alt for lille.

Den bg, gør det sværere at læse. Fjern den !

Men helheds indtrykket er at siden fremstår proff.

/Morten
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 23:52 #2
Rart endelig at se nogle give sig i kast med en Flash side.

Anyway den kører rimeligt langsomt hos mig og jeg bliver helt sløv af at vente. Spar på nogen af jeres alpha fades. De tager 100 år.

Jeg ser den i 1024 og her er det temmeligt småt og teksten næsten ulæselig - ihvertilfald de steder hvor den ikke er mørk. Anyway tænk på dem, der kører højere opløsning.

Ellers ganske nydeligt design.

I skriver i teksten i lever Flash 4 løsninger, men har lavet siden i Flash 5 - Hvorfor så forskellen??

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 23:58 #3
1. Teksten er sløret og meget svær at læse.

3. Der mangler en html side i starten, som forklarer at programmet er lavet i flash. Samt et link til en download side hos macromedia. Det er nemlig ikke alle browsere der understøtter flash.

3. Der mangler en preloader, så folk kan blive beskæftiget, imens den loader ned.

Layoutet på siden fremstår 100% professionelt, men samtidig lidt konservativt. Så jeg håber at du rammer din målgruppe.

/per

Avatar billede dr_scoop Nybegynder
12. februar 2001 - 23:58 #4
Pæn Flash-intro

Jeg havde ingen problemer med loadtid, med jeg er på 2048 ADSL, så det kan jeg ikke vurdere.

Med en skærmopløsning på 1024x768 er teksten næsten umulig at læse...for ikke at tale om der hvor teksten er gul og lyseblå.

Teksten bør fremgå meget mere tydeligt.

/Dr_Scoop
Avatar billede alnoee Nybegynder
12. februar 2001 - 23:59 #5
Nikolaj>> Grunden til Flash4/Flash5 forskellen er at noget af teksten er copy/pasted fra en tidligere flash 4 version !

12tri>> Har kun tjekket siden med ADSL, så load- tiden kan jeg ikke tale med om ;), men jeg kan ikke se at det er svært at gennemskue hvor man skal trykke...er GO ikke nok ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. februar 2001 - 00:04 #6
\"henter startup.gfx  Vent venligst\"

Den slags debug meddelelser kommer ikke brugeren ved. Jeg vil have noget at kikke på. NU.
Det kom der så også, et lille billeder hvor musen blev til \"klik-her hånd over det runde go, og blev ved at være hånd over hele det lille billede. Men det var kun den lille go knap der var klikbar.
På næste side: \"Hurra, der er et link. Noget jeg kan forstå!\". Men nej, det var bare en understregning og førte ingen vegne hen. Musemarkøren kunne man ikke stole på som link indikator og statusfeltet fortæller heller ikke noget.

Pænt layout. Blot ikke noget der ikke kunne laves lige så pænt i HTML fra 1998.

Siden er fuld af supersej Hi-Tek. Hi-Tek hvis eneste synlige effekt er at gør den langsom at loade, utilgængelig for alle andre en de nyeste browsere, og svær at forstå og finde rundt I.

Jeg prøvede at bruge \"vis stor font\". En god og nødvendig funktion alle browsere har af hensyn til svagtseende og folk med højopløsningsskærme. Den virker ikke på dit site. Ofret til fordel for nogen roterende kasser som ikke ser ud til at have noget med din side eller dit emne at gøre.

beklager  3@13

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2001 - 00:05 #7
Det er rigtigt at Load tiden er en anelse lang, men hvis jeg ikke og helt fejl var der en lille og ikke særglit tydelig preloader.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2001 - 00:09 #8
Nøøjjj... Han lyder helt som jakoba Nielsen, når det kommer til brugervenlighed. www.useit.com
Avatar billede alnoee Nybegynder
13. februar 2001 - 00:09 #9
JakobA>> Som sagt er jeg klar over fonten er lille, og det vil temlig sikkert også blive rettet...så lad nu det ligge

Nikolaj>> Der er en preloader, men det er rigtigt at den ikke er voldsomt tydelig !!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2001 - 00:11 #10
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2001 - 00:13 #11
Jacob Nielsen og jakoba deler vist ganske fint synspunkter i ovenstående link. Der er desværre også noget om det. Der findes alt for meget Flash bare fordi det skal være flash...
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. februar 2001 - 00:25 #12
Tak for linket. Den fyr er helt klart inde på noget af det rigtige :-))
Avatar billede alnoee Nybegynder
13. februar 2001 - 00:28 #13
Det kan godt være at alnoee-vedel.dk har så lang loadtid at man falder i søvn af det (@ 28.8 k)..men www.useit.com er så kedelig at kigge på at man falder i søv af det...i bund og grund det samme resultat ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2001 - 00:28 #14
Han er dansk og bliver regnet for en af de 10 vigtigste mænd på Internettet. Har gpår for at være guru indenfor \"usability\" på Websites.
Ikke at jeg altid er enig med ham, for i virkeligheden vil han helst dræbe alle former for design, men i spøgrsmålet om flash er det slet ikke så dumt.

/Nikolaj
Avatar billede alnoee Nybegynder
13. februar 2001 - 00:29 #15
søv = søvn

Tilgiv mig..klokken er 00.30 ;)

(Lur mig om der ikke er flere tyrkfejl rundt omkring..)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2001 - 00:31 #16
Så er han iøvrigt mest kendt for disse udtalelser.

http://www.useit.com/alertbox/9605.html
http://www.useit.com/alertbox/990530.html

alnoee - du har ret, men hans grundtanke er at design hæmmer brugervenlighed. At det sjældent understøtter så godt som tænkt og højst forvirrer.
Avatar billede alnoee Nybegynder
13. februar 2001 - 00:53 #17
Jeg lukker spørgsmålet nu da der jo gerne skulle være (bare lidt) point til alle...

Tak til alle der gad afsætte tid (mere eller mindre afhængig af opkobling ;)) til at surfe forbi og smide lidt feedback her...
Avatar billede dudesicko Novice
13. februar 2001 - 20:13 #19
Jeg kan kun sige det samme som alle andre at det er nydeligt, men gud den font er lille på en 17\" der kører 1280 * 1024, og den gule tekst den kunne jeg slet ikke læse, så lav om på de farver, og brug eventuel en anden font.