Avatar billede earth_dragon Nybegynder
05. maj 2004 - 00:04 Der er 1 kommentar

Codegen 300 watt model 300X

Jeg købte for en måneds tid siden en ny computer, og prøvede så vidt det var muligt at sætte mig ind i hvad der var godt og hvad der var skidt indenfor de forskellige typer hardware. Jeg har forsøgt at finde mærker som er af god kvalitet, men til forholdsvist billige priser. Jeg har blandt andet købt en Seagate Harddisk, et Albatron bundkort og et Albatron FX5900XT grafikkort. Tilsyneladende skulle jeg også have brugt lidt tid på at finde det rette kabinet og den rette PSU, for efter at have læst på diverse fora på nettet, så lader det til at min PSU virkelig stinker. Jeg har købt et Codegen kabinet, med en Codegen 300 watt model 300X PSU.

Jeg har nu læst flere rædselshistorie hvor 300X PSU´en er futtet af, og har taget bundkort og hele moletjavsen med sig. Der er sågar flere som siger den er decideret farlig. Fandt en svensk side, hvor der i 2002 blev nedlagt salgsforbud på model 300X, pga. en fejl, som jeg går udfra er rettet nu.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, om PSU´en virkelig er så dårlig som der bliver givet udtryk for, eller om der bare er tale om nogen uheldige kunder som udtrykker deres harme ?? Jeg er klar over at kvalitet og pris til en vis grad går hånd i hånd, men jeg gik ikke udfra at kvaliteten er så ringe at skidtet brænder sammen, og tager hele computeren med i faldet. For hvis det er så slemt, så vil jeg da lynhurtigt anskaffe mig en anden PSU. Er det nødvendigt at anskaffe en anden PSU lige med det samme, eller skal jeg slå koldt vand i blodet :)

Vil jo helst ikke have min nye computer ødelagt pga. en skod PSU ;)

Det kunne iøvrigt være rart at høre fra folk som har den samme PSU, som kunne fortælle deres oplevelser med den. Eventuelt hvor lang tid der kan gå før der indtræder problemer.

På forhånd tak,

Kaz
Avatar billede webasto Nybegynder
05. maj 2004 - 00:29 #1
Lad mig komme med den påstand at Codegn 350SX også er elendig.

Et prg. der hedder MBM5 kan analysere PSU'ens evne til st levere stabilitet og med det det kan dommen fældes over Codegns møg PSU'er.

Deres kabinetter er billige men bliver dyre når man skal købe ny PSU af andet mærke fordi man ikke orker at pille alt hardware ud af kabinettet og ta' brokkeriet med forhandleren om Codegns evner til at lave PSU'er.

Jeg har dog ikke mødt nogen af deres PSU'er der er brændt af tror jeg.

Så mit råd er:
Køb nu bare et Chieftec kabinet med det samme, så er der ingen probs.