Avatar billede anykey Nybegynder
04. maj 2004 - 22:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Komprimering on-the-fly

Da jeg ønsker at optage en 8-9 timers film med mit webcam, leder jeg efter et program, der kan komprimere optagelsen on-the-fly, således at jeg ikke løber tør for diskplads. Findes et sådan program, i så fald hvor ? :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. maj 2004 - 05:45 #1
Jeg kan finde flere programmer, der kan det hvis man har input til et HW compression kort fra et videokamera, men der står ikke så meget omkring USB WEBcams..

Et bud:

http://www.zdnet.de/downloads/programs/6/8/en10067568-wc.html

Smider et svar - just in case.
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. maj 2004 - 05:47 #2
Hmmm...

http://webcamrecorder.com/

Der står intet om kompression - blot til AVI format. Findes det ikke i et utal af varianter - herunder med/uden kompression?
Avatar billede anykey Nybegynder
05. maj 2004 - 17:36 #3
jpvj> Det program virker ikke særligt avanceret(jf. formuleringen på deres hp), og jeg føler mig overbevist om, det kun kan komprimere vidoen til avi efter endt optagelse. Hvis det forholdt sig anderledes, havde de selvfølgelig skrevet det. Jeg har ikke tænkt mig at prøve det, da jeg sikkert får en masse spyware med i købet, hvis jeg installerer shareware-versionen.
Avatar billede henninga Novice
05. maj 2004 - 23:19 #4
Du kan anvende Microsoft Media Encoder 9 - det er gratis.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5691ba02-e496-465a-bba9-b2f1182cdf24&DisplayLang=en

Du får en wmv-fil. Prøv dig frem med en af de indbyggede indstillinger for komprimering for at finde ud af hvor meget det skal komprimeres.