Avatar billede miss-g Seniormester
04. maj 2004 - 22:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - jeg skriver kursiv!

Når jeg f.eks. opretter dette spørgsmål, er teksten kursiv i skrivefeltet, mens jeg skriver, men når spørgsmålet bliver vist på skærmen efter at have trykket "opret spørgsmål", er den ikke kursiv mere.

Det samme, hvis jeg bare deltager i andre spørgsmål - jeg skriver i kursiv, men teksten er ikke kursiv i selve kommentaren/svaret jeg lægger....

Har lagt mærke til at teksten næsten altid er kursiv, når jeg skriver i formularer på nettet...

Hvad er jeg mon kommet til at trykke på?
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2004 - 22:46 #1
ctrl - K måske ;) eller ctrl - I

(ved ikke om de også virker med IE det er ivhertfald dem som bruges i officepakken)
Avatar billede miss-g Seniormester
04. maj 2004 - 23:01 #2
Næh, det virker ikke.

Hvis jeg trykker ctrl + I kommer foretrukne frem i venstre side.
Ingen effekt med ctrl + K
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2004 - 23:07 #3
har du fået slået noget til under funktioner ->internet indstillinger ->fanebladet generelt ->hjælp til handikappede! msåke er det der
Avatar billede miss-g Seniormester
04. maj 2004 - 23:24 #4
Nope - der er ikke hak i noget under handikap...
Avatar billede connie Nybegynder
04. maj 2004 - 23:36 #5
Funktioner -> Internetindstillinger -> fanen Generelt -> Skrifttyper.
Prøv at ændre til en anden font i "Skrifttype til almindelig tekst" og se om du har valgt en kursiv skrift, eller, prøv for sjov at ændre til en anden skrifttype for at se om den også vises kursiv når du skriver.
Avatar billede miss-g Seniormester
05. maj 2004 - 08:37 #6
Under skrifttype til almindelige tekst - har jeg kun to muligheder.

Courier New og Lucida Sans Typewriter. Den viste tekst nedenunder (eksemplet) er kursiv. Skrifttypen ændrer sig godt nok, hvis jeg skifter mellem de to, men begge er i kursiv.

Gad vide hvor man ændrer det ..?
Avatar billede yaris Praktikant
05. maj 2004 - 16:44 #7
Inde uhder skrift tyber har du ikke en  box der hedder sprogscript oppe foroven der står min på baseret på latin og en der hedder skrifttype til website der står min på times new roman og en der heder skrifttype til almendelig tekst der tår min på currier new
Avatar billede miss-g Seniormester
06. maj 2004 - 01:58 #8
Yt --> Jo - jeg har præcis de samme indstillinger som dig.

Men i højre side (skrifttype til almindelig tekst) hvor den står til courier new - der er eksemplet nedenunder kursiv. Er den også det hos dig?

Det ser ihvertfald ikke ud til at jeg kan ændre det derinde.

Nu kommer jeg så lige til at tænke på at jeg har slået en masse skrifttyper fra med Adobe Type Manager, hvis jeg lige slår alt til igen - kan det være det hjælper...?
Avatar billede miss-g Seniormester
06. maj 2004 - 01:59 #9
Øv - jeg havde slået alle skrifttyper til i forevejen, så problemet var heller ikke der.
Avatar billede miss-g Seniormester
09. maj 2004 - 18:52 #10
Nå, der er åbentbart ikke nogen som lige har løsningen....
Avatar billede connie Nybegynder
16. maj 2004 - 02:21 #11
miss-g > Du spørger 06/05 kl 01:58:45 "yt" om teksteksemplet i højre side (i "skrifttype til almindelig tekst") også er kursiv i hans/hendes eksempelfelt, men får intet svar. Så lad mig svare at min "courier new" i dette felt ikke er kursiv, men ganske "almindelig".

Ikke at det kan hjælpe dig, men problemet må ligge lige et sted i nærheden... Måske er disse af dine fonte blevet formatteret (ændret) af et andet program...
Avatar billede sigaard Nybegynder
10. juni 2005 - 08:27 #12
måske et lidt sent svar, men jeg havde lignende problem og det hang sammen med at 'use high contrast'-optionen var slået til i handikap-hjælp. Det gør at grafik ikke vises, skrifttypen bliver større og en anden font mv.

Det slås fra i 'Control Panel' -> 'Accessibility Options' -> 'Display'