Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 13:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Diablo2 system, kan nogen forklare?

hej allesammen!

Jeg er ved at udarbejde et RPG-browser-system ved hjælp af diablo2 systemet:
http://www.battle.net/diablo2exp/basics/characters.shtml

Men så stødte jeg på:

Chance to Hit for Melee Attacks: 100 * AR / (AR + DR) * 2 * alvl / (alvl + dlvl)

AR = Attack Rating; alvl = Level of Attacker; dlvl = Level of Defender

Har lavet systemet men nu blev jeg lidt i tvivl... (AR + DR), AR er attack rating men hvad er DR?

Nogen der har forstand på det?

mvh. exo!
Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 13:37 #1
kan DR være defense? :|
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. maj 2004 - 13:42 #2
Det er korrekt
Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 13:43 #3
Okay men er det attcker's defense eller defender's defense?
Avatar billede mranders Nybegynder
04. maj 2004 - 13:44 #4
vil også tro det er den man angribers forsvar
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. maj 2004 - 13:45 #5
Hvad er det lige du vil bruge en RPG browser til??
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. maj 2004 - 13:46 #6
Det er forsvares defense...hvad skal man vide angribers forsvar for??
Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 13:46 #7
initiate ::
Vil lave et lille rpg-spil hvor folk kan spille mod hinanden. Ikke noget stort, dog bare for at have en aktiv side da jeg ikke har nogle projecter for tiden og at en programmør hele tiden skal holde sig aktiv ;)
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. maj 2004 - 13:50 #8
Jamen god fornøjelse med det så :)
Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 13:55 #9
Jo det var defense.. underligt de så skriver DR? nå pyt.. lav svar :)
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. maj 2004 - 14:04 #10
Skal du også ha' noget exp med i dit spil??
Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 14:10 #11
Ja det skal jeg. Hvorfor da?
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. maj 2004 - 14:17 #12
Bare for at være sikker...det er et selvstændigt spil du laver og ikke et mod?

Har selv lavet nogle mods til D2x....exp systemet er lidt indviklet...rigtig mange variabler :)
Avatar billede exo Nybegynder
04. maj 2004 - 14:20 #13
Ja jeg kunne forestille mig det, men hvis jeg støder på problemer så er det jo godt vi har eksperten ik? :)
Men som sagt er det bare en hobby så tid er intet problem, man er jo heldig at have sommerferie ik? :P

tak for hjælpen endnu en gang!