Avatar billede taishi Nybegynder
12. februar 2001 - 20:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

på quakenet med mIRC

Jeg har et problem :(
når jeg vil ind på quakenet og snakke, kan jeg ikke connecte. dette er et ret stort problem, da jeg ikke kan joine nogen claner uden mIRC (jeg kan selvfølgelig godt, men det er ret svært)
jeg har sat min adresse til:

QuakeNet: EU, DK, Copenhagen
copenhagen.dk.quakenet.eu.org
QuakeNet

det burde være rigtigt, men den vil ikke connecte. jeg har cabel router (med indbygget firewall) og er med i en slags fælles-internet, over fælles-antennen.
skal jeg have hostname, id og password på firewallen?

én sidste ting.....
mIRC har ikke udfyldt min Local Host og min IP endnu, kan det have noget med det at gøre?

plizz help...!!!!!!!!!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 21:04 #1
prøv at sætte flueben i \"local host\" og marker \"normal\". Visse servere kræver at du har sat flueben i \"ident\", er det gjort?
Avatar billede taishi Nybegynder
12. februar 2001 - 21:09 #2
det med local host virker ikke, den connecter bare til min egen computer? og jeg har sat flueben i ident :(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 21:20 #3
har du prøvet at lade være med at sætte flueben i \"use firewall\"?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 21:21 #4
kan du connecte til andre servere i det hele taget?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 21:22 #5
prøv at sætte porten kun til 6667
Avatar billede taishi Nybegynder
12. februar 2001 - 21:48 #6
det med firewall er jeg ved at finde ud af i øjeblikket, men det kan ikke være det, for jeg kan godt connecte til andre servere. det med porten virker heller ikke :(
eller godt forsøgt
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 21:52 #7
jeg har lige prøvet at connecte til ovenstående server og røg lige ind uden probs! min config er:
port 6667
local host
normal
alt hvad der hedder firewall er slået fra
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 21:55 #8
prøv evt. at connecte til disse servere:
irc.dk.quakenet.eu.org
irc2.dk.quakenet.eu.org
irc3.dk.quakenet.eu.org
irc2.uk.quakenet.eu.org
irc.de.quakenet.eu.org
chat.uk.quakenet.eu.org

de er på samme net som den du har skrevet foroven!
Avatar billede taishi Nybegynder
12. februar 2001 - 22:14 #9
jeg prøver og prøver, men intet sker :(
kan det være rigtigt at min \"Local Host\" er det navn vi har givet computeren på netværket, nemlig \"den-anden\"?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. februar 2001 - 22:19 #10
næh..din local host skal være din egen!
Avatar billede taishi Nybegynder
13. februar 2001 - 15:01 #11
hehe, det var faktisk det jeg mente. på vores eget netværk gennem routeren har vi to computere. den ene hedder Svendsen, og den anden hedder \"Den Anden\" :)
Avatar billede bloood Nybegynder
17. februar 2001 - 20:22 #12
se... godt bevis på at Q.net oxe skoder.... det eneste rigtine er at bruge <B>Dal.net</B>!!!!!
Avatar billede taishi Nybegynder
17. februar 2001 - 20:47 #13
hmm, jeg fandt faktisk ud af at det er p.g.a. netværket. det tager nemlig et par minutter at connecte, så jeg skulle bare sætte time-out tiden op
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. februar 2001 - 20:59 #14
nå, så du KAN godt connecte, det tager bare tid? hvorfor sagde du ikke det med det samme?
Avatar billede taishi Nybegynder
18. februar 2001 - 13:15 #15
det er kun på quakenet jeg har oplevet det
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. februar 2001 - 13:21 #16
kig på din status når du forsøger at connecte og se om der står noget om at du er banned!
Avatar billede taishi Nybegynder
18. februar 2001 - 16:13 #17
det gør der ikke...... =)
lav lige et svar, så får du de 100 point =)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. februar 2001 - 17:09 #18
svar :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. februar 2001 - 17:10 #19
fatter ikke hvorfor du ikke kan connecte...hvis du bruger en firewall..har du så prøvet at slå den helt fra?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. februar 2001 - 21:59 #20
takker for points :)