04. maj 2004 - 10:51Der er
8 kommentarer og 2 løsninger
Ændre standardmappe hvor email gemmes
Jeg er interesseret i at vide om jeg kan definere hvilken mappe Outlook foreslår at gemme emails i når jeg trykker Gem som efter at have åbnet en email.
Lige nu foreslår den en temporary mappe, hvilket ikke er så heldigt hvis denne mappe en dag slettes.
Her er for Outlook 2003 i den danske version. Du kan nemt selv oversætte, hvis du har en anden sprog-version: Funktioner / Indstillinger / Konfiguration af E-mail / på knappen "Datafiler" kan du angive, hvilken mappe du vil gemme dine e-mails, kalender og kontaktpersoner i.
Men husk: Det gælder KUN for dine fremtidige e-mails, kalender og kontaktpersoner. Så husk at tage backup af dine nuværende e-mails, kalender og kontaktpersoner.
Synes godt om
Slettet bruger
04. maj 2004 - 11:25#5
Hej igen, Tue. Ok, Outlook 2002. Det burde være næsten ligesom i min version. Prøv at følge den anvisninge jeg har beskrevet ovenfor.
Du har misforsået mit spørgsmål. Synes ikke jeg kan formulere det bedre end jeg har gjort. Her er det igen: Jeg er interesseret i at vide om jeg kan definere hvilken mappe Outlook foreslår at gemme emails i når jeg trykker Gem som efter at have åbnet en email.
Lige nu foreslår den en temporary mappe, hvilket ikke er så heldigt hvis denne mappe en dag slettes.
Det som du foreslår er ændre hvor .pst filerne gemmes. Det jeg ønsker er ligesom når man trykker Gem som i Word, så foreslår den en mappe hvor man gerne vil gemme og ikke en Temporary mappe.
Forstår du?
Synes godt om
Slettet bruger
04. maj 2004 - 17:27#7
Hej igen, Tue. Ja, nu ved jeg hvad du mener. :-) Jeg bruger normalt aldrig denne funktion, da jeg ikke umiddelbart kan se nogen mening med den, ihvertfald ikke i back-up-øjemed.
Men ser du: Jeg mener slet ikke at det er Outlook som bestemmer hvilken mappe der åbnes som default. Det er selve dit Windows Operativ System, som definerer standardmappen, hvori man gemmer ting i. Og standardmapen er hos mig: "C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter" for alle dokumenter, og også for at gemme E-mails i. Så jeg vil anbefale dig at oprette et nyt indenfor den kategori som dit Operativ System er i, for det er derigennem at du kan få svar på dit spørgsmål. :-)
Hej igen, Tue. Jo, mange tak for points, men... jeg ville have det meget bedre med at modtage points, når du får endeligt løst problemet. Jeg har jo trods alt kun anvist dig hvori problemets kerne ligger, og et sted hvor du kan få løst problemet henne.
Alternativt kan jeg forsøge at få problemet løst, og bagefer komme herind og poste svaret til dig. Hvis jeg kan få det løst, altså. :-) Hvad siger du til det, Tue?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.