Avatar billede metza Nybegynder
04. maj 2004 - 08:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente brugernavn fra windows logon

Hejsa

Jeg er ved at lave et helpdesk system til en skole.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at hive oplysninger om hvilken bruger de er logget ind med på deres windows klient. Dette er ment for at undgå spam af systemet og mest af alt for at undgå at skulle oprette 1400 brugere i systemet.
Skal lige siges at webserveren køres på en linux med apache.
Avatar billede sone Nybegynder
04. maj 2004 - 09:46 #1
Check $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] - men der skal sættes noget ret specielt op på systemet hvis Windows Logon name skal føres med over i Apache
Avatar billede metza Nybegynder
05. maj 2004 - 09:07 #2
Kan du specificere hvad du mener med at der skal sættes noget specielt op.
Avatar billede metza Nybegynder
19. maj 2004 - 12:57 #3
lukker
Avatar billede metza Nybegynder
19. maj 2004 - 12:58 #4
lukket