Avatar billede jacquesb Nybegynder
03. maj 2004 - 22:28 Der er 3 kommentarer

Ram til Celeron 1,7GHz

Hej!
Jeg har en Intel Celeron 1,7GHZ processor med ukendt bundkort og vil meget gerne købe nye ram. Problemet er at jeg ikke ved hvilke ram der er kompatible med sådan en processor. Mit ønske er selvfølgelig at få mest muligt ud af computeren og derfor også ud af rammene. Derfor vil jeg selvfølgelig helst så langt op i hastighed som muligt m.h.t. rammene. eks. DDR 2700 og nedefter. Jeg har læst mig til at mange DDR 2700 ram er "bagudkompatible" med DDR 1600 og jeg ville spørge om det kan have betydning? Derudover vil jeg spørge om nogen har personlig erfaring med en sådan processor og hvilke ram der passer bedst til den?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. maj 2004 - 22:32 #1
hent EVEREST Home Edition v1.10
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

under Motherboard -> Motherboard -> der kan du se hvilket bundkort du har
Avatar billede jacquesb Nybegynder
03. maj 2004 - 22:58 #2
ok. det er et ECS P4S5A/DX bundkort. Kan det hjælpe dig til at se hvilke ram jeg kan bruge? Der står der er 2 sokler til SDR DIMM og 2 sokler til DDR DIMM, men ikke noget om hvilken hastighed, så vidt jeg kan se
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. maj 2004 - 23:13 #3
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=39&DetailName=Specification

2 x 184-pin DDR DIMM socket support DDR333/266 2.5V DDR SDRAM
2 x 168-pin SDRAM DIMM socket support PC133/100 3.3V SDRAM
Maximum: 2GB

DDR333 => PC2700
DDR266 => PC2100

husk på at du IKKE kan bruge SD og DDR ram på samme tid