Avatar billede evolutionsix Nybegynder
03. maj 2004 - 21:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Synlig kode

Hvordan er det man lave en del af ens HTML kode synlig?

Koden skal være synlig så man kan se den på siden men den skal ikke være aktiv. Altså man skal ikke kunne trykke på den hvis de foreksempel er et link.

---
SUI
Avatar billede mat Nybegynder
03. maj 2004 - 22:03 #1
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. maj 2004 - 22:12 #2
ersat < med &lt; og > med &gt;
Avatar billede evolutionsix Nybegynder
03. maj 2004 - 22:18 #3
mat kom først og det virkede så drop et svar for dine points!
Avatar billede mat Nybegynder
03. maj 2004 - 22:24 #4
jeg er nu ikke sikker på at min løsning er den bedste - jeg er ikke sikker på at <xmp> er valid html, så det kunne være du skulle tage skovenborgs råd istedet :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. maj 2004 - 22:27 #5
tjaa, xmp er det man kalder obsolete altså det er forældet og ikke standard HTML, men man råder browserne til at implementere den for at være bagudskompitable.

Den vil altså ikke kunne gå igennem en validator, men man kan da godt bruge den i et vist omfang - det andet kan også være meget bøvet. Til sammenligning er embed-elementet jo heller ikke standard HTML, men derfor kan man stadig bruge det.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. maj 2004 - 22:27 #6
så tag du pointene mat :-)
Avatar billede mat Nybegynder
03. maj 2004 - 22:28 #7
ok så da :)
Avatar billede evolutionsix Nybegynder
03. maj 2004 - 22:32 #8
Nogen af jer der kender et validerings program man kan køre lokal på sin pc.
Avatar billede mat Nybegynder
03. maj 2004 - 23:21 #9
næ ikke rigtigt, jeg bruger altid w3.org's :)