Avatar billede justaname Nybegynder
03. maj 2004 - 20:58 Der er 2 kommentarer

køb af ny cpu

Hej
Jeg har fået brændt min cpu samt motherboard og jeg skal nu ud og købe noget nyt stuff.
hvad vil i anbefale ?

P 4 eller AMD 64?

Jeg har haft dårlige erfaringer med AMD, grundet deres skrøblige kerne, men det skulle de jo ha' rettet nu.
men hvad siger I
Avatar billede phm1970 Mester
04. maj 2004 - 11:11 #1
Det vil altid være en smagssag om det skal være intel eller amd, mit forslag er find en forretning du har tillid til og lad dem sætte et tilbud sammen på cpu og mb, ud fra hvad du har af krav. Måske kan du genbruge rammen fra dit "gamle" mb, du skriver ikke hvor gammelt det er, men ellers skal du huske at rampriser også har indflydelse på valg af mb.
Avatar billede r_r_n Nybegynder
04. maj 2004 - 11:12 #2
Hvis du kan vente nogle måneder, ville jeg gøre det. Til den tid er Intels Prescott processor lige på trapperne, hvilket vil presse priserne på P4 ned.
Hvis du VIL købe nu, kan det bedst svare sig at købe en P4 Northwood 2,4 til 2,8 GHz.
Der får du mest for pengene.
Der er heller ikke så meget software endnu, der understøtter 64 Bits processorer, så hold dig fra AMD 64. Det kan slet ikke svare sig.
Tjek evt. http://www17.tomshardware.com/cpu/20030923/athlon_64-50.html