Avatar billede it-batman Nybegynder
03. maj 2004 - 20:12 Der er 10 kommentarer

Program til søgning af åbne netværk

Hej.
Jeg søger et program til at søge efter åbn trådløst netværk. Jeg ved det findes, men kan ikke huske hvad det hedder.

Er der nogle som kan hjælpe med dette. ??

VIGTIGT VIGTIGT:
Programmet skal kun bruges til privatforbrug, jeg har 15 maskiner ståendende forskellige steder som jeg krontrolere, derfor dette program.

Jeg vil lige rette jeres opmærksomhed på at dette ikke er rettet på IT-Kriminalitet. Så er det slået fast.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 20:19 #1
Du kan bruge Kismet og Network Stumbler, jeg finder lige et par links
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 20:20 #2
http://www.kismetwireless.net/
http://www.stumbler.net/  denne er nok lettest i første omgang
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 20:21 #3
så har jeg skrevet nogle artikler du med fordel kan læse, bl.a. om trådløs sikkerhed og rækkevide

http://exp.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2004 - 20:22 #4
"Jeg vil lige rette jeres opmærksomhed på at dette ikke er rettet på IT-Kriminalitet. Så er det slået fast."

lyder da ellers så'n?
Og har du 15 maskiner igang, behøver du forhåbentlig da ikke at stille spm.!
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 20:29 #5
Det behøver det ikke at være, jeg kontrollere udstrålingen af alle trådløsenet jeg sætter op og prøver at ændre placeringerne af antenner og accesspoints for at styrre dækningen så nettet kan nås i det område det skal, men ikke uden for. Det bør alle der har trådløse net kørende gøre, om ikke andet, så for at finde ud af hvor deres net kan nås fra
Avatar billede it-batman Nybegynder
03. maj 2004 - 20:43 #6
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 21:11 #7
http://www.kismetwireless.net/download.shtml den kører under linux om den også køre under windows ved jeg faktisk ikke. Stumbler køre under windows
Avatar billede it-batman Nybegynder
03. maj 2004 - 21:31 #8
bufferzone >>

http://www.kismetwireless.net/download.shtml

Hvilken af de forskellige modeller skal jeg hente. ?
Avatar billede it-batman Nybegynder
05. maj 2004 - 11:34 #9
Bufferzone>>
Jeg har afprøvet stumbler på mit eget netværk, men i programmet i statuslinien blinker der en trekant og fortæller mig at mit trådløse vireless netkort ikke er aktiv / ikke findes.

Hvordan for man det aktivt. ?
Avatar billede it-batman Nybegynder
25. juli 2004 - 00:32 #10
Bufferzone>>

Jeg har et problem med Network Stumbler 0.4.0
I statuslinien fortæller den følgende (No Wireless Adapter Found) GPS: Disabled

Hvad skyldes det, og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke. ?