Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. maj 2004 - 18:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilmeldingsmodul til nyhedsbrev

Jeg har en database kaldet navn.mdb placeret i database/*
Databasen indholder tabellen nyhedsbrev der består af felterne:

autoid
navn
email

Hvordan laver jeg nemmest to formularfelter til tilmelding i disse - jeg er newbie i asp - men arbejder en del i SQL, databaser og HTML
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
04. maj 2004 - 14:01 #1
Det er supernemt i asp.net.

Du kan nemlig tilgå felter ligesom i eks. vb.net.
Indsæt 2 felter og en knap på en blank asp.net side, dbl klik på knappen, og hent værdierne ud med feltnavn.text

gem dem i variabler.

Erklær en connection til din database.
Og smid dem ned med en command.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. maj 2004 - 09:13 #2
"Hvis din monitor smider farver ken det nemt være bærebøgen der ikke følger sin horisontale frekvens.." - det er så mere i mit hovedområde.. hvad syns du selv ;-D
jeg er newbie i asp...! (skal der flere point på bordet til at mætte grådigheden så sig til)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. maj 2004 - 18:51 #3
har nok formuleret mig lidt forkert, prøver en anden formulering!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. maj 2004 - 18:51 #4
desværre