Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 15:04 Der er 22 kommentarer og
4 løsninger

Hvad er indtrykket af siden

Jeg har lavet denne hjemmeside og vil gerne have den vurderet.
http://www.dannyboyd.frac.dk

Hvad er indtrykket af siden?
Er budskabet forståeligt?
Tips til forbedringer
Avatar billede svart Nybegynder
03. maj 2004 - 15:14 #1
Meget nem at overskue, men jeg savner noget mere kontrast i de grønne tekstfarver i (overskriften)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 15:18 #2
Ok det ser jeg lige på. andre idéer?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 15:24 #3
Jeg vil sige at hjemmesiden er meget kontrast løs, den der grønne og hvide fade over det hele giver ikke det bedste lys.

Selve indholdet er fint nok, man forstå hvad det drejer sig om og kan få den information man godt vil.

Hvis jeg var dig, ville jeg evt fortælle lidt mer eom hvem du er og hvorfor du har æavet siden, fx. at du godt vil hjælpe andre eller lign.

Jeg ville dog finde en lidt bedre opsætning at præsenterer det med, dine tekster på undersiderne bliver meget lange og derved kan de blive svære at læse.

Jeg synes siden alt i alt er ret god mht. til stoffet, men der mangler nogen af ovenstående småting.

Jeg har aldrig selv været til frames, altså opdelingen med frames og især ikke hvis man kan se rammerne, så hvis det var mig ville jeg fjerne rammerne.

Nu er det ikke for at være skide kritisk at jeg skriver alt det her, men jeg synes bare at det er surt hvis dit budskab går tabt pga. uheldig opsætning eller en baggrund der kan virke forvirende.

Du behøver helle ikke tage alt til dig, det er jo bare min mening, men tag det du kan bruge og skrot resten af hvad jeg har skrevet.

Nice touch med at du får ny viden og kundskaber gennem eksperten.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 15:40 #4
Jeg vil prøve at se på det med kontrasterne, det er der flere som har sagt. Og teksterne bliver meget lange også det ...

Nogle forslag til hvordan jeg kunne gøre?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 15:51 #5
Nu er den uden rammer...
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 16:28 #6
Nu med lidt mere kontrast, er det bedre?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 16:40 #7
nu er den der, hvad så?
Avatar billede svart Nybegynder
03. maj 2004 - 21:06 #8
klart bedre nu, kunne du ikke sætte din counter i bunden og så centere klummen med : Jeg har forsøgt ...... og evt. rykke dine links helt ud til venstre ?. Inholdet af siderne er 10-4, tekten kunne måske godt være et punkt større.

men afgjort bedre nu
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 21:08 #9
->svart "klart bedre nu, kunne du ikke sætte din counter i bunden og så centere klummen med" - hvad mener du her- det sidste du skrev?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2004 - 21:17 #10
Ja det hjalp en del, måske skulle du prøve om du kan få topbaren og side menuen til at blende mere sammen, sådan så der ikke bliver en så skarp opdeling.

Ved min opløsning på 1024 * 768 kommer der noget sort til højre for topbaren, kan du ikke se om du kan gøre noget ved det, nej jeg tror faktisk at det er topbanneret der kører videre, men lav evt. topbanneret længere så det ikke kommer igen, eller sæt det så det ikke fortsætter. Det kan du gøre med CSS.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 21:33 #11
nu er topbanneret trukket lidt. Det er lidt et problem at man ikke lægger mærke til det når man kører 800x600, findes der nogle værktøjer der skalerer til anden opløsning?
hvad er css?
Avatar billede cjhansen Nybegynder
03. maj 2004 - 21:41 #12
Hej Dannyboyd.

Jeg må sige at den er fin eftersom du er ny i 'faget'. Jeg vil ikke kommentere designet andet end jeg personligt ikke er vild med den baggrund der er på teksten, da den generer den i forvejne 'svære' tekst, men det er jo bare min mening.

Dine tekster på ex. antivirus undersiden er alt for lange, og størrelsen er lige i underkanten (skulle nok være min 10 px) Prøv at dele teksten op i spalter, eller sig det du vil på kortere sætninger.

Link teksten kunne måske med fordel være mere sigende Tag ex
'Antivirus/Antispyware/' og erstat den med din overskrift der jo er 'Sådan sikrer du din Pc'. Det fortæller mig mere om hvad der venter mig (sådan som du gør det på det næste link 'Gendan slettet data'), samt det jo er et højaktuelt emne for alle PC brugere (desværre).

Du skriver ' Jeg har forsøgt at skabe en hjemmeside der er overskuelig...' Det er jeg som bruger ret ligeglad med. Jeg vil have at vide hvorfor jeg skal bruge mere end 30 sek. på at finde ud af hvad din side vil og kan gøre for mig. Sæt dine personlige oplysninger ind i et ' Om mig selv' link el. lign. Det er også for mig ret ligegyldige informationer at få som det første. Du ligner en hyggelig fyr, men jeg er ikke kommet ind på din side for at finde en ny ven.

Det er nogle glimrende links du har lagt ud, men 'IT-Links' er igen lidt få oplysninger til mig om hvorfor og hvad jeg kan vente mig. IT står jo for 'Information Technology' og det er jo ret bredt må man sige.

Jeg vil i øvrigt lige tilføje dig endnu et link til en gratis antivirus, som jeg selv har stor fornøjelse af. Den finder du på www.free-av.de (det er en tysker, men man kan linke til en .com side på engelsk også)

Håber du kan bruge kritikken. Husk at du selv spurgte, og man kan altid blive bedere ;-)

Mvh

Cjhansen
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 21:49 #13
Ja jeg vil så prøve at lave kortere sætninger og dele teksten i spalter, men jeg er selv vant til at køre i 800x600 så her er der ikke problemer med læsningen.
Jeg vil lade spørgsmålet stå et par dage og se om der kommer flere gode indlæg- indtil videre tak for hjælpen alle.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 22:06 #14
Nu har jeg delt det lidt op på siden om antivirus og kører med 10pkt skrift. ved ikke om det er bedre?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 22:33 #15
Nu synes jeg at teksten er for stor?
Avatar billede svart Nybegynder
04. maj 2004 - 09:05 #16
Kommentar: dannyboyd

Jeg mener, at der hvor du har dine it link.. kan du ikke rykke dem helt ud til siden (Højre) og ikke venstre som jeg skrev. samtidig placere din counter i bunden, da denne ikke er den der skal sælge din side. vdr. klummen der hvor du skriver: Jeg har forsøgt at skabe en hjemmeside der er overskuelig og som skulle give nogle gode tips ..... Kan du ikke placer denne i midten af baggrunden, så siden bliver "afbalanceret".
Jeg er enig i, at taksten er for stor nu.. bedre før!
Men husk, det er DIN side, og der er ikke noget som er forkert eller rigtigt.. det er jo en smagssag hvordan man ønsker sit layout.

Svart
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2004 - 12:12 #17
Tak for tipsene. Er der evt. nogle der ved hvordan jeg får siden til at deeplinke til mine links på de interne sider, så det stadig ses i adress-baren? f.x. når jeg vælger siden med antivirus vil jeg gerne se den i adress-baren som dannyboyd.frac.dk/antivir.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
05. maj 2004 - 18:20 #18
Er der nogen der kan svare på det sidste - så skal i få jeres velfortjente point
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 11:50 #19
Er der evt. nogle der ved hvordan jeg får siden til at deeplinke til mine links på de interne sider, så det stadig ses i adress-baren? f.x. når jeg vælger siden med antivirus vil jeg gerne se den i adress-baren som http://www.dannyboyd.frac.dk/antivir.htm
Ved I det ikke eller gider I ikke svare?
Avatar billede svart Nybegynder
06. maj 2004 - 18:32 #20
Ærligt... jed ved det ikke :-)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
06. maj 2004 - 18:40 #21
"Er der evt. nogle der ved hvordan jeg får siden til at deeplinke til mine links på de interne sider"  det kan du ikke direkte, men du kan se en javascript løsning lavet af roenving her: http://roenving.users.whitehat.dk  (klik på "Hele sitet er en working..."  )

Så kan andre sider deeplinke på din side, og de vil stadig få vist menuen og banneret
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 19:01 #22
->tak for det gil-galad, jeg arbejder videre med det og får det fohåbentligt til at virke. Jeg synes det er lidt kryptisk, der er måske ikke en nemmere løsning?
Læg lige et svar gil-galad så vil jeg uddele point.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
06. maj 2004 - 19:05 #23
svar :-)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
06. maj 2004 - 19:10 #24
tak!
Avatar billede serverservice Praktikant
06. maj 2004 - 19:11 #25
Hvis der er andre som har en nemmere løsning må de gerne svare og jeg skal afsætte ekstra point.
Avatar billede svart Nybegynder
08. maj 2004 - 05:51 #26
DaNkE :O)