Avatar billede repsac Nybegynder
12. februar 2001 - 17:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Corel Linux ...

Hvad mener I???

Corel Linus ... er det noget møj, acceptabelt eller er det helt i top?
  - MEGET gerne begrundelse!

Min far der er indædt linux-mand har påduttet mig en \"COREL Linux\"-bog fra IDG ... Jeg vil somend bare høre jeres mening om \"versionen\" ...
Avatar billede repsac Nybegynder
12. februar 2001 - 17:46 #1
Linus ... tha ... linuX selvfølgelig! - man er jo ikke språvli\' vel ... ;)
Avatar billede repsac Nybegynder
12. februar 2001 - 18:01 #2
Hmm ingen voldsom aktivitet blandt linux-folket her på eksperten ... jeg tillader mig derfor heller ikke at være så aktiv ...
Avatar billede seider Nybegynder
12. februar 2001 - 18:23 #3
tja jeg har selv forsøgt mig med den.

Den stinker utroligt meget, man har ingen mulighed for rette deres skod installer, så jeg har ikke en chance for at få den installeret.

Men for newbies og lignende er den utroligt god, hvis den kan installeres, frodi den bare ryger ind i en dir på fat32 partitionen, så sletter man bare denne dir, når der er problemer.

Ellers vil ejg sige at det ikke er en lniux jeg vil bruge, da jeg kopillere, kerne efter hvad for et behov jeg har. men Redhat er ved at være færdig som min favorit. men du skulle prøve den.

/* seider */
Avatar billede repsac Nybegynder
12. februar 2001 - 18:52 #4
Jeg lader \"accepteringen\" vente lidt på sig endnu så andre også kan komme med deres indskyldelser ...
Jeg tror jeg vil forsøge mig ... efter hist.opgaven ...
Avatar billede gollum Nybegynder
13. februar 2001 - 08:29 #5
Jeg var/er newbie, og Det er utroligt let at installere, men jeg har ikke fået gjort noget vidre ved det, så pt. ligger det bare sammen med windoze. De to systemer har absolut ingen problemer med at køre sammen.
Avatar billede repsac Nybegynder
16. februar 2001 - 22:39 #6
Well seider ..
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
17. februar 2001 - 18:45 #7
Corel Linux har det problem at det enten ikke understøtter ny software - da det bruger en del gamle qt og kde biblioteker - hvilket vil sige at nyere software ikke kan installeres...

Og hvis du vil lære noget om Linux - er det også lidt dumt, fordi du har en dél nemme GUI\'s...

Godt nok ved jeg at både Red-Hat ~ Mandrake og mange andre har den slags GUI\'s i KDE og Gnome osv.. men Corel virker FOR nemt...

Jeg kører selv med en Mandrake Linux 7.2... Godt nok er den også nem at installere og har en MASSE gode features i forbindelse med GUI\'s.. men det giver dig samtidig en frihed til at konfigurere dit system, som du har lyst til.
Det skal dog siges at en stor maskine måske er en god idé.. da Mandrake er optimeret til i586 og i686.. osv.. Så en Pentium 2 233 ... ville jeg nok sætte som minimum.. Jeg kører selv med en ATHLON og dér er ingen problemer..

Håber det hjælper dig lidt i \"skoven\"