Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
03. maj 2004 - 10:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan er det nu lige med ram

Skal ha nogle flere ram
Dem der sidder i nu er pc2700 333mhz.
Så skal de nye ram jeg køber vel også hedde nøjagtig det samme eller så kan de ikke køre samme eller hvad?
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. maj 2004 - 10:48 #1
Det er korrekt :O)
Hvis du køber nogel der er langsommere trækker du den fælles hastighed ned. Køber nogle der er hurtigere, vil deres ydelse ikke blive hurtigere end dem der sidder i maskinen
Avatar billede bad24 Nybegynder
03. maj 2004 - 10:50 #2
kommer an på hvilket bundkort, og processor du har. Hvis dit bundkort understøtter dual ddr. Så skal du få fat i helt den samme slags ram (mærke, model, hastighed) Men du kunne også købe en blok der var hurtigere, så er du i hvert fald sikret i fremtiden, når du engang skal opgradere. Men så kan den ikke køre dual ddr.
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. maj 2004 - 10:51 #3
For at undgå problemer, ville jeg anbefale dig at finde nøjagtigt de samme ram som sidder i din pc nu....
Man kan godt køre med andre mærker, men det er ikke sikkert ram timings er de samme....
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
03. maj 2004 - 10:52 #4
Jeg har kigget på nogen der hedder DDR SDRAM / PC2700 / 333 MHz / CL2.5 / ECC / DRAM

Hvad går det der CL2.5 / ECC ud på?
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. maj 2004 - 10:53 #5
ECC går ind og dobbeltchecker for fejl tror jeg nok. De er lidt langsommere end almindelige ram
Avatar billede r_r_n Nybegynder
03. maj 2004 - 14:30 #6
ECC Bruges fortrinsvis i servere, hvor fejlprocenten skal være så lav som muligt.
Ja, de er langsommere.

Med mindre du skal bruge dem i en server, ville jeg anbefale dig at købe en blok uden ECC(Error Correcting Code). System til fejlretning af spontane bitfejl i RAM. Kræver speciel RAM samt logik på bundkortet, for at det virker.

Køb hellere som minimum en almindelig PC2700-blok uden ECC
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
08. maj 2004 - 11:48 #7
bad24: hvordan finder jeg ud af om mit bundkort understøtter dual ddr?
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. maj 2004 - 11:49 #8
står der normalt i din manual