Avatar billede h0m1 Nybegynder
29. april 2004 - 21:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon IXUS 500, batteriindikator

Jeg har netop investeret i et Canon IXUS 500 digi.cam, og må indrømme, at der virkelig er tale om kvalitet.

Jeg kan dog ikke umiddelbart se på kameraet, hvor lang tid der er tilbage af batterilevetiden, altså en form for batteriindikator. IXUS viser bare pludselig et rødt ikon med et batteri, og så går det ud.

Er der nogen der kan fotælle mig, hvordan man får den til at vise, hvor meget batteri der er tilbage?

BTW. nu jeg er igang, så har jeg lidt problemer med røde øjne når jeg tager billeder - hvordan undgåes dette?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 22:08 #1
Jeg er lige på her med samme problem.... håber det er ok..
Avatar billede aner-intet Nybegynder
29. april 2004 - 22:13 #2
har selv en 400 god investering, jeg har haft min i et år, og med den kan man ikke, se hvor mange min der er tilbage af tid.. det med røde øjne kan man ikke undgå med ixus 400 ihvertfald, ved så ik om der er kommet noget smart ud her. Dog er det jo bare om at fyre billederne ind i et program fx..photoshow deluxe.. så er det fikset..
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. april 2004 - 22:27 #3
Hej... Sådan er det på alle Canons digitalkameraer, at man ikke kan se hvor lang tid der er tilbage af batteriet, før den er lige ved at gå ud. Det irritere også mig, virkelig meget, man har ikke en jordisk chance for at se om batteriet er nyopladet eller lige ved at være dødt.

Når du tager billeder, inden du tager dem kommer der så ikke et lys ud fra kameraet? Jeg mener vist nok at det er for at der ikke kommer røde øjne, altså så skal man lyse på personerne, så deres pupiller bliver mindre, og så er der mindre risiko for at der kommer røde øjne på billederne.
Mener nok at det er sådan.
Avatar billede uranus Nybegynder
03. maj 2004 - 11:56 #4
Jeg har et Canon G3 og her er der batteri-indikator, men når den første gang viser "lavt batteri" kan jeg tage et billede og så er batteriet dødt !!! En sådan indikator kan ikke rigtig bruges til noget. Jeg løste problemet ved at købe et xtra batteri på batterier.dk til 250 kr - Så er der altid strøm i reserve.

Det positive er så at batteriet til G3 er yderst holdbart og kan tage mindst 300 billeder med skærmen tændt.
Avatar billede h0m1 Nybegynder
03. maj 2004 - 13:48 #5
Den løsning havde jeg også tænkt mig at bruge, men jeg synes nu fortsat, det er underligt, at der ikke er sådan en indikator. Desuden så holder batteriet også lang tid, men når det løber ud, så løber det jo altså ud.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
17. maj 2004 - 21:29 #6
lukketid ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
02. juli 2004 - 19:05 #7
Hva var det lige årsagen til at mit svar skulle afvises var ? kan ik se forskel på mit svar og stefmeister, burde være mig som skulle få pointene, da jeg svarede først!