Avatar billede godske Nybegynder
29. april 2004 - 18:31 Der er 1 løsning

opsætning af MySql server vha. phptraid

Har brugt utallige timer på at sidde og vente på b-one, og har besluttet at installere apache/php/mysql på min server jeg har stående.

Men har et lille problem :

Jeg sidder og leger med phpnuke, og det virker jo egentlig fint nok, så længe jeg holder det online.
Men nu jeg prøver på min server er den gal.

Hvis jeg bruger remote connection, virker localhost/phpinfo.php fint, og det samme med localhost/phpmyadmin.
Når jeg sidder på min "main" computer virker 10.0.0.6/phpinfo.php fint, men 10.0.0.6/phpmyadmin er død.

Jeg har bare downloaded alt jeg havde online og smidt ind på C:\apache\htdocs\ren-pils\ på serveren, og hvis jeg starter den kommer den med fejlkode : Fatal error: Call to undefined function: message_die() in c:\apache\htdocs\ren-pils\db\db.php on line 88.

Dette skyldes jo nok at jeg ikke har ændret info så den connecter til databasen på serveren men stadig bruger samme info som online.

Men hvordan får jeg phpmyadmin til at virker?
Hvordan sætter jeg MySql op, eller er det sat op? Har jeg lidt på fornemmelse af, at det er :)
Hvordan sætter jeg mit phpnuke op til at connect til min offline server? Altså er : dbhost stadog localhost?
name og pass finder jeg ? my.ini filen?
Altså i bund og grund hvad skal ændres?

I min winMySqlAdmin står der : myODBC, not found. Noget vigtigt? :)

Der er selvfølgelig 30 point til både svar på : phpmyadmin, hvordan mån får det til at virker og opsætning af mit phpnuke.

Det skal siges, jeg kan stort set intet php eller MySql. Jeg har bare gættet mig lidt frem da jeg redigerede i phpnuke.

-Mvh Godske

ps. Det virker nok lidt rodet, men spørg hvis der er noget der mangler :)
Avatar billede godske Nybegynder
04. maj 2004 - 23:49 #1
tada, har opgivet :(