Avatar billede krak Nybegynder
29. april 2004 - 18:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Statisk elektricitet

Hej

Jeg står og skal pakke noget løst hardware (skærmkort/netkort/harddiske m.m.) ned i kasser, da jeg skal flytte. Bør man tage højde for statisk elektricitet når det pakkes ned?
Avatar billede kejle Nybegynder
29. april 2004 - 18:16 #1
tag fat i en radiator før du piller ved det så sker ikke noget!!!!
Avatar billede kejle Nybegynder
29. april 2004 - 18:16 #2
med begge hænder
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. april 2004 - 18:51 #3
Put det i ESD poser (metaliserede plastic poser) inden du pakker det ned!
Transport generere altid statisk elektrisitet, derfor er det ikke nok at holde ved en radiator, inden man begynder pakningen!

Dit tøj bør væra af Bomuld under pakningen syntetisk tøj opbygger hurtigere statisk elektrisitet.
Avatar billede krak Nybegynder
29. april 2004 - 18:53 #4
ok, dvs at man bør undlade at pakke det ind i avispapir eller lign?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. maj 2004 - 05:52 #5
ja!
Avatar billede real_icebear Nybegynder
03. maj 2004 - 13:25 #6
Hmm... kejle hvordan kan han pakke tingene ned hvis han skal holde fast i en radiator med begge hænder :)
Desuden gør det ikke nogen forskel om du holder ved jord med begge hænder eller bare en. Og nu siger du før... Man skal have fat i jord hele tiden for at undgå statisk elektrisitet, for lige så snart du slipper bliver du lige så stille ladet op igen.

I nye huse er rørene (til radiatoren) også for det meste i plastisk hvilket ikke gøre det til verdens bedste jord.

Men ja anskaf nogle antistatiske poser og pak udstyret deri.