Avatar billede morty Nybegynder
29. april 2004 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

hvordan scanner man negativ billed til pc ?

hej

ja hvordan gør man det, jeg har en scanner og en pcog adobe fotoshop
er det det der kræves ellers hvad kræver det ( hardware/software)og hvordan gør man det.

jeg har fået at vide at det kan lad sig gør og kender en det har gjort det, men han vil ikke siger til mig hvordan.

kan i hjælp........

på forhånd tak..
Avatar billede spe Nybegynder
29. april 2004 - 16:52 #1
Det software der følger med din skanner skal indeholde en indstilling til hvilket slags billede du vil skanne for at du kan.
Åben dit sædvanlige skannerprogram og se om du ikke kan indstille det til at skanne transperante negativer. Kig eventuelt i din manual til skanneren.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. april 2004 - 17:26 #2
Som Spe siger - indstillingen bør være der hvis du kan gøre det!
Hvis du giver os nummeret på scanneren så kan vi tjekke det for dig!
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. april 2004 - 19:52 #3
Hvis du ikke ved om din scanner kan det, så kan den nok ikke.
Der følger som regel nogle plastik forme med til at lægge negativerne i.
Og så er der lys inde i låget på scanneren.
Avatar billede morty Nybegynder
07. maj 2004 - 08:16 #4
doggy ligge lige et svar...
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2004 - 11:50 #5
okay
Avatar billede morty Nybegynder
07. maj 2004 - 19:18 #6
mange tak