Avatar billede granat_anden Nybegynder
29. april 2004 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværkskort

Hej

Jeg er ret nyt ud i trådløs netværk, så jeg har brug for lidt hjælp. Jeg overvejer at købe en trådløs switch, og derfor ville jeg gerne vide hvilke standarder mit trådløse netværkskort har, hvilket jeg håber i kunne hjælpe mig med. Kortet sidder indbygget i min bærbare computer og hedder:

Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter

Kan den kun køre 11 Mbps?.

Håber en har svaret...
Avatar billede c.danielsen Nybegynder
29. april 2004 - 13:27 #1
Halløjsa granat anden.

Det kort du har i din Thinkpad T40/R40, bruger IEEE 802.11b standarden, og det kan "kun" kører 11Mbps, og reelt er det vel kun omkring 4, men det er OK

\Claus
Avatar billede espersen Novice
29. april 2004 - 14:26 #2
men overvej at købe en Accessspoint (måske kombineret med router) hvor hastighed er 54 (kan også køre 11 mbs) : fordele:
1. ca. samme pris
2. mere båndbredde til intern trafik (fx. fil overførsel på dit lokale net fra PC1 til Laptop1 (ellers skal de 2 maskiner jo deles om op til 11 mbs)
3. en anelse mere fremtidssikker end blot 11 mbs

Fortæl lige hvad de har i dag (evt. også udbyder) + evt. hvad du har kigget på. Så kan jeg/vi komme med lidt input og/eller forslag.
Avatar billede granat_anden Nybegynder
29. april 2004 - 16:25 #3
Hej... egentlig har jeg ikke kikket på noget endnu. Kan godt se ideen med det fremtidssikrede. Jeg har bare lige fået ny computer og kom til at spekulere på hvad netkortet egentlig kunne. Hvis du svarer espersen kan i dele pointene
Avatar billede espersen Novice
29. april 2004 - 17:04 #4
en Linksys router som denne er rigtig fin (godt mærke, kvalitet og god support)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516 (hvis du ikke allerede har en Router - men ellers koster det ca. det samme som een der kun er accesspoint.)

læs også artikler fra dygtige fyre:

kenp's artikel om hvad man bør vælge (kan se at han er enig med mig) :
http://www.eksperten.dk/artikler/121

Bufferzone har også skrevet om bl.a. sikring af din trådløse forbindelse
http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede kenp Novice
29. april 2004 - 21:38 #5
espersern -> vi er helt enige :) ellers er der mange andre produkter som også er gode, lavet af d-link, zyxel mv.