Avatar billede spoof Nybegynder
12. februar 2001 - 14:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Server object error ASP 0177 - Fejl i IIS opsætning?

Når jeg kalder et script får jeg følgende tilbage:
Server object error \'ASP 0177 : 800401f3\'

Server.CreateObject Failed

/include/functions.inc, line 76

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at:
http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Linje 76 indeholder:
  set objFile = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")

Programmet HAR fungeret korrekt.

Mit spørgsmål går derfor på, om det kan være den pågældende IIS 4.0, der er forkert opsat? (og selvfølgelig hvad der skal til for at fjerne fejlen). Jeg kan ikke selv tjekke opsætningen, da jeg kun har FTP adgang til den.

/Mikkel
Avatar billede blazer Nybegynder
12. februar 2001 - 14:32 #1
hmm...det lader til at dit webhotel har sikkerheden i top du......heh

ku forestille mig at det var iiswr_username accounten der sq ha lidt mere \"frihed\"
Avatar billede spoof Nybegynder
13. februar 2001 - 17:49 #2
Når ens ISP løber igennem denne her:

http://www.microsoft.com/technet/security/iis5chk.asp

...udfører dette:

Disable or Remove Unneeded COM Components
Some COM components are not required for most applications and should be removed. Most notably, consider disabling the File System Object component, but note that this will also remove the Dictionary object. Be aware that some programs might require components you\'re disabling. For example, Site Server 3.0 uses File System Object. The following command will disable File System Object:

regsvr32 scrrun.dll /u

...så får man fejlen!

Smart.... hvis de bare gad at fortælle det FØR de gjorde det...