Avatar billede hanus Nybegynder
29. april 2004 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kopiering med xcopy, ikke overskrive eksisterende filer

Jeg bruger xcopy til at kopiere fra c:\mappe til d:\mappe. Jeg ønsker imidlertid kun at filer der ikke allerede ligger i d:\mappe bliver kopieret. Lige nu bruger jeg /d parametret , for at tage det værste, da der er tale om mange filer.
Der er helt sikkert en smartere måde, men hvordan?
Jeg ønsker ikke at manuelt skulle sige nej til at olverskrive, da der er tale om mange små filer.
Avatar billede nummer8 Nybegynder
29. april 2004 - 11:14 #1
/U Updates the files that already exist in destination.
/Y Overwrites existing files without prompting.

Der står en del om xcopy her http://www.computerhope.com/xcopyhlp.htm
Avatar billede nmh Nybegynder
29. april 2004 - 11:16 #2
Jeg kender ikke en måde at få det til at fungere med xcopy, men man kan godt lave et lille VBscript, der laver kopieringen, og som undlader at kopiere en fil, hvis den er der i forvejen.
En primitiv metode: Kopier først alle filer over et andet sted.
Kopier derefter det, du ønsker med overskrivning.
Kopier til sidst det oprindelige over i det nye med overskrivning.
Avatar billede nmh Nybegynder
29. april 2004 - 11:29 #3
Nu skal det jo undgås, at eksisterende filer overskrives, og det skal undgås at man bliver promptet, når kopieringen møder en eksisterende fil.
Derfor kan /u og /y ikke bruges uden videre til at løse problemet.
Avatar billede hanus Nybegynder
29. april 2004 - 12:00 #4
præcis:)
Avatar billede nmh Nybegynder
29. april 2004 - 15:30 #5
Ville du være interesseret i et VBscript, der kan klare dit problem?
Er den primitive løsning jeg foreslår for primitiv?
Avatar billede hanus Nybegynder
29. april 2004 - 15:59 #6
Takker for tilbudet, men jeg klarer mig med /d parametret. Det ser ud til at det ikke tager lige så lang tid som jeg havde forventet.:)
Avatar billede hanus Nybegynder
23. august 2004 - 15:39 #7
.