Avatar billede gybel Nybegynder
29. april 2004 - 08:39 Der er 3 kommentarer

Oracle certificering bøger (OCP)

Hej

Jeg skal til at læse op til flg. eksamer:

#1Z0-001 : Introduction to Oracle SQL and PL/SQL
#1Z0-147 Oracle9i: Program with PL/SQL
#1Z0-141 Oracle9i Forms Developer: Build Internet Applications

Så jeg vil høre om i kan anbefale nogle bøger til disse?

/Gybel
Avatar billede lbaad Nybegynder
29. april 2004 - 13:14 #1
Hej
Jeg har brugt Sybex bøger og CBT til at læse op til Oracle 9i.
CBT'erne er godt nok til oracle 8i, men til SQL er der ikke kommet så meget nyt, og det nye der er kommet har jeg læst mig til i Sybex ganske gode manualer.
Avatar billede lbaad Nybegynder
29. april 2004 - 13:19 #2
ved ikke lige, hvad der skete. Kommer lige lidt mere på:
Jeg har fundet et link, hvor du kan finde alle mulige relevante oplysninger omkring certificeringer til oracle http://www.iselfschooling.com/index.htm
Sybex bøgerne kan du finde på www.sybex.com
Avatar billede bpuschl Nybegynder
10. maj 2004 - 10:25 #3
Der findes Oracle bøger som er skrevet med henblik på hjælp til certificering.

Følgende links til amazon kan benyttes.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0072195371/ref=sr_aps_books_1_3/026-1693287-9338859
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0072193336/ref=pd_bxgy_text_2_cp/026-9450410-1746858

Herudover kan jeg anbefale Oracle ilearning (somer gratis hvis I er Oracle partnere), og i allerhøjeste grad læsegruppe hvis du kender andre som skal certificeres.

Jeg har benyttet disse værktøjer til mine certificeringer og har følt mig godt rustet til hver eksamen.

Birger Püschl (OCP developer, OCA og 9iAS cerfified associate)