Avatar billede choelstad Nybegynder
29. april 2004 - 01:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Asrock k7s8x - problemer med genstart og blue screen

Hej alle,

Jeg har lige købt et nyt Asrock k7s8x bundkort inkl. 256M Kingston Ram pc2700, 160GB Hitachi disk, SIS grafikkort. Maskinen er blevet installeret med XP....

Problemet:
Maskinen fryser efter 2 min. brug. Har forsøgt at sætte FSB til forskellige hastigheder, men samme problem. Kan nu læse her på eksperten, at andre har haft samme problemer med dette bundkort, men der har ikke været noget rigtigt svar på problemerne, andet end "prøv at skille maskinen igen og saml den", men det kan jo ikke være her problemet, da XP er blevet installeret uden problemer (xp proff dk version build 2600). Maskinen har en 300watt strømforsyning.

Bestykning: 1 x Seagate Barracude 80GB disk, 1 x Maxtor 120Gb disk, 1 x Hitachi 160GB disk, NEC DVD brænder, SIS grafikkort.

Jeg kører med nyeste bios version 2.2.
Jeg har forsøgt at slå usb, lyd, parallel, seriel etc. fra for at opnå "laveste indstilling".

Nogle der kan hjælpe ?

Pft.
Carsten
Avatar billede masteryeti Nybegynder
29. april 2004 - 07:12 #1
Hvor varm bliver din CPU mens computeren er tændt ?
Undersøg evt det vha af moterboard monitor som du kan hente her :
http://mbm.livewiredev.com/
Avatar billede peet-49 Novice
29. april 2004 - 08:17 #2
Har du prøvet en anden PSU?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. april 2004 - 09:02 #3
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2004 - 11:10 #4
Hvilken CPU og hvilke indstillinger, FSB og RAM ?. Hvor varm bliver den ?.

Hvilken PSU ?. Der er nemlig stor forskel på kvaliteten af strømforsyninger.

Er der nogen bestemt handling der får den til at fryse eller fryser den også hvis du ikke rører ved noget ?.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. april 2004 - 22:38 #5
Jeg har også et Asrock K7S8X - Det har jeg haft i et godt stykke tid nu, det køre helt udemærket.
Avatar billede pbinder Nybegynder
19. maj 2004 - 15:38 #6
Prøv at gå ind i bios og se hvad dine temperaturer er på CPU/kabinet.
bundkortet/CPU må helst ikke komme i nærheden af 60° så er risiko for at den fryser
eller rebooter.
Dernæst check at din CPU blæser sidder 100% korrekt.
Men ellers er det korrekt at det kan være din PSU er for lille.
Jeg bruger selv en 400W PSU på min K7S8XE R3 som også har haft de nævnte problemer.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 00:17 #7
`
Avatar billede choelstad Nybegynder
22. maj 2004 - 19:04 #8
Så er problemet løst - det var det billige grafikkort til kr. 199,- fra MultimediaWorld på Falkoner Allé, som var synderen !!! Efter der blev monteret et AGP kort i, så spillede den BAS !

Tak for hjælpen til alle.

Mvh
Carsten
Avatar billede greta Nybegynder
13. juni 2004 - 13:07 #9
Jeg løb ind i samme problem med grafikkort. Dejligt at kunne løse problemet ved at lige kigge her.
Tak
Greta
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juni 2004 - 18:13 #10
tak selv..O)